1. Har nu samlat flera låtar från i söndags på ett och samma ställe:
    http://www.barabajen.se/2012/05/fler-filmer-fran-bajen-aid-2/

Postades 17:41, 15 May, -12 #
  2. J.Hall
    Medlem

Någon som är intresserad av en klackbiljett till på fredag? Finns att hämta i närheten av Liljeholmen imorgon fram till 16.

Postades 17:26, 15 May, -12 #
  3. Ult
    Medlem

http://bajenpodden.se/program20/
    Nytt program uppe om ni missat.

Postades 00:06, 15 May, -12 #
  4. Ytterligare två filmer från söndagen på Debaser finns nu uppe.
    http://www.barabajen.se/2012/05/fler-filmer-fran-bajen-aid-2/

Postades 21:14, 14 May, -12 #
  5. Johannes: Såna tankar finns. Hoppas det går att genomföra också, det är ganska mycket pyssel som ska till för att fixa såna här grejer.
    Stort tack än en gång alla som var där igår!

Postades 16:46, 14 May, -12 #
  6. FåtöljStrategen
    Medlem

Johannes!

En kanonidé, bara att kontakta representanter för Bajen Aid och Hammarby Fotboll asap. Dylika evenemang måste planeras i god tid innan.

Givet Peabs debacle med förseningarna av bygget så kanske SGA Fastigheter är villiga att bjussa på hyran som kompensation.

Postades 15:01, 14 May, -12 #
  7. Abedi
    Medlem

Johannes: Absolut en idé värd att testa. Tror inte heller att det skulle vara några större problem att sälja plåtar till det. AEG kanske kan steppa upp och få hit nån ”världsartist” också. De gillar ju välgörenhet de goda jänkarna. Gör vi det årligen återkommande kanske vi kan köra det på Nya Söderstadion och tjacka loss den om några år och slänga ut dif samtidigt .

Postades 14:25, 14 May, -12 #
  8. johannes
    Redax

Ett sätt att runda av åren på Söderstadion skulle kunna vara att köra en Bajen AID på arenan, nästa sommar. Är övertygad om att det skulle säljas 10 000 biljetter utan problem.

Postades 13:54, 14 May, -12 #
  9. Paladin
    Medlem

Jag kan inte fatta att vi ligger så bra till i tabellen som vi gör. Gregg har lyckats få ihop ett *lag* snabbare än vad jag trodde var möjligt.

Det finns ju alltid saker att oroa sig för och mest av allt skulle jag vilja se lite mer mål från forwards och att Max kommer tillbaks. För varje omgång han inte är uttagen i truppen blir jag mer orolig att karriären är över. :(

Postades 09:53, 14 May, -12 #
  10. Abedi
    Medlem

Tror Max Forsberg hade varit ett bättre val än Bojan igår. När man bytte ut Rynell var väl tanken att Husidic tillsammans med Bojan och Dahl skulle stänga mitten tillsammans men de hamnade på mellanhand alla tre. Svårt att spela samtliga 3 samtidigt då ingen hotar framåt och vi istället backar hem och ger ytor till Värnamo att rulla boll på. Förhoppningsvis lärde sig Gregg också något. Fö, intressant att försäsongens tema med idel bortamatcher med långa bussresor har gett resultat. 3 vinster på bortaplan såhär långt, både spelare och ledare verkar ha en sund inställning till uppgiften.

Postades 09:45, 14 May, -12 #
  11. Vasa...

Aboslut, visst är det så. Och vi vinner och håller nollan på bortaplan dessutom. Tre raka bortasegrar nu. Det är väl lika många som vi skrapade ihop på hela förra säsongen? Bara en sån sak...

Postades 09:41, 14 May, -12 #
  12. Vasa
    Medlem

Soff Coach
    du har helt rätt

Postades 09:32, 14 May, -12 #
  13. Soff Coach
    Medlem

Då jag tror Gregg är en man som lär sig så tror(hoppas) jag han såg att Dahl/Bojan på mitten funkar dåligt. Han gjorde själv rokaden att plocka in Baggio i mitten och jag tycker att det faktiskt redan då blev bättre/lugnare, innan var kaoset totalt. Så om Rynnell kliver av in med en ytter. Rör inte dahl/baggio eller Bojan/Baggio.

Postades 09:29, 14 May, -12 #
  14. Vasa
    Medlem

OM det nu råkar vara så att vi är i en sämre period (en liten dipp) så måste vi ju vara fantastiskt nöjda. Vi vinner och vi håller nollan.

Postades 09:25, 14 May, -12 #
  15. johannes
    Redax

Veckans mest förväntade: inlägg på sv fans där folk efterlyser biljetter till fredagens match. De borde börja trilla in i morgon fm.

En liten tröst för oss Castro-skeptiker är att "vi som tycker att en större arena suger k*k"-gänget om möjligt har det ännu jobbigare...

Postades 09:23, 14 May, -12 #
  16. Alltså, jag är inte speciellt orolig för spelet. Det såg precis lika stabilt och bra ut i första halvlek och jag är inte heller orolig för att våra "anfallare" inte gör några mål, eftersom vi uppenbarligen gör tillräckligt många mål ändå.

Det jag är besviken på är att man slutar spela helt och hållet efter första halvlek. Visst, Värnamo höjer sig något men långt ifrån så mycket att vi vårt spel ska bli helt under isen.

Hade vi haft en 3-0 ledning så hade jag ändå kunnat förstå det på ett sätt, men när man leder med 1-0 och matchen fortfarande står och väger är det oförlåtligt och helt obegripligt. Vill vi inte vinna? Det var nära att vi skänkte bort två givna poäng här.

Man lägger av att springa helt och hållet både med och framför allt utan boll, man fortsätter visserligen med en viss form av press på motståndare, men denna press är precis som ifjol helt individuell och mittfältet blir enkelt bortrullade gång på gång. Vi slutar helt att spela som ett lag.

Dahl småjoggar lite på mittfältet och vinner väl knappt en enda närkamp.

Bojassén återgår till att bli den osynliga mannen vi lärde känna ifjol.

Husidic försvinner på en kant likt Paulinho.

Lallet trampar vatten på andra kanten likt en Helg i storform.

Skrämmande likt 2011 i andra halvlek... Försvaret håller dock emot på ett bra sätt ledda av trojkan Hopf, Theorin och Törnstrand. Figueroa vill jag också plussa för igen. Igår var han nog till och med ännu bättre än mot Varberg.

Postades 09:21, 14 May, -12 #
  17. Ev?
    Medlem

Just nu ligger vi på ett poängsnitt som skulle ge oss 80 poäng och vara obesegrade med 25 segrar och 5 lika. Vi gör 50 mål framåt, och släpper in 15 mål.
    Lallet och Castro delar internaskytteligavinsten med 15 mål var.
    Assistligan delas av Rynell och Figueroa med 10 assists var.
    Hopf håller nollan 15 gånger.

- - -

Med risk för att spraka in öppna facits:
    När Rynell tvingas utgå, är inte det naturligaste att då sätta in Schuler på kanten istället för Baggio? Heck, Max Forsberg eller Lindqvist hade väl oxå varit lämpligare?

- - -

Lapp på luckan mot Assyr? Förhoppningsvis (men långt ifrån säkert) så fyller dom borta sektionen bättre än Varberg. Frågan är om det blir lapp på luckan på onsdag eller torsdag.

Postades 08:47, 14 May, -12 #
  18. in gregg we trust
    Medlem

Det viktigaste igår var naturligtvis tre poäng. Men börjar bli lite orolig för spelet. Känns som vi är inne i en sämre period nu. Hoppas att vi kan höja oss igen mot lite på pappret svårare motstånd.
    Hoppas att GG har nåt vettigt anfallsalternativ att plocka in i sommar, kan behövas inför hösten. Fram till dess ge Billy S chansen lite tidigare i matcherna, gärna från start någon gång.

Postades 08:18, 14 May, -12 #
  19. in gregg we trust
    Medlem

Det viktigaste igår var naturligtvis tre poäng. Men börjar bli lite orolig för spelet. Känns som vi är inne i en sämre period nu. Hoppas att vi kan höja oss igen mot lite på pappret svårare motstånd.
    Hoppas att GG har nåt vettigt anfallsalternativ att plocka in i sommar, kan behövas inför hösten. Fram till dess ge Billy S chansen lite tidigare i matcherna, gärna från start någon gång.

Postades 08:18, 14 May, -12 #
  20. Vårsång från Bajen Aid:
    http://www.barabajen.se/2012/05/varsang-fran-bajen-aid/

Postades 01:21, 14 May, -12 #
  21. Abedi
    Medlem

Sköna 3 pinnar, inget att klaga på där. Det som är oroväckande är forwards måltorka samt vilken nivå bänken håller. Den kommer behöva användas så smånigom men där tror jag Gregg har en tanke också. Målet första 10-12 omgångarna måste vara att spela ihop ett lag, ett lag som vinner matcher och som får trygghet. Efter det kommer det bli dags för mindre rotationer i elvan. Det finns till exempel en hel del gula nu så snart är det dags för att någon i trion Tranberg, Linkan, Max Forsberg får starta. Spännande att se om de tar chansen! Glöm inte heller att Max VS är tillbaka och att konkurrenssituationen tilltar. Precis som det ska vara mao. Bra Gregg!

Postades 00:01, 14 May, -12 #
  22. Petur Lekur
    Medlem

Palini, håller med, tre poäng är ju alltid tre poäng (och alltid sköönt) men efter den här matchen är man tamejtusan mer orolig än innan. Att vi kan tappa spelet så totalt i en hel halvlek mot ett så pass begränsat lag som Värnamo (Gaete och Zlojutro dominerande, say no more!) och ta trean med ett nödrop känns oroväckande. Ok att Rynells, som varit inblandad i myckat offensivt, byte mot Bojan pga skada är en klar försämring offensivt men inte borde det betyda så oerhört mycket. Får hoppas det var mental härdsmälta i andra. Och våra forwards är fortsatt iskalla när det gäller målgörandet, inte ett enda forwardsmål på sex fajter oroar verkligen. Billy kanske borde få mer speltid mot passande motstånd i ett försök att få igång honom.. Well, så länge vi vinner borde man väl vara glad men lite för många frågetecken.

Postades 22:24, 13 May, -12 #
  23. Eguren12
    Medlem

Ingen som VET om statusen på MvS? Denna mörkläggning av startelvan har jag inget att säga om. Man ska nog inte bjuda motståndare på en millimeter, vilket resultaten hittills visar. Men att mörklägga statusen på Max verkar allt lite överdrivet.

Postades 22:04, 13 May, -12 #
  24. Svårt att inte säga att det är okej när vi tar tre poäng, men det här var riktigt illa. Okej, om vi hade haft typ 3-0 efter den fina första halvleken så må det vara hänt, men när man har en skör 1-0 ledning så är det inte okej att spela så här i andra halvlek. Under all kritik och man fick ju kraftiga flashbacks från 2011. Det enda som skiljer är den stabila treeenigheten bakåt. Hopf-Theorin-Törnstrand, men ett något bättre lag än Värnamo hade förmodligen straffat oss idag.

De tre poängen till trots är jag grymt besviken. Allt kan fortfarande bli bättre...

Postades 20:44, 13 May, -12 #
  25. Roberto
    Medlem

1-0 seger borta mot Värnamo, tyvärr kunde jag inte se matchen på grund av några personliga problem så ska sammanfatta min åsikt med:

OLÉ, OLÉ OLÉ OLÉ, LALLET, LALLET! (8)

Skål!

Postades 20:10, 13 May, -12 #
  26. Paladin
    Medlem

En okej match. Andra halvlek var svajig. Även fast jag tippade Bajen som mittenlag så vill jag ju att dom vinner varje match på ett övertygande sätt.

Det finns saker att förbättra men stabiliteten är fan så mycket bättre i år.

Postades 20:08, 13 May, -12 #
  27. Är det inte 5 omg kvar inklusive dagens match f.ö? Alltså gäller jämförelsen om vi tar 7 poäng på fem matcher inklusive dagens. *wow*

Postades 14:09, 13 May, -12 #
  28. Så, 20 poäng efter första 10 mao, skulle räcka till:
    2011: serieledning, 3p ner till 3:e plats
    2010: serieledning, 2p ner till 3:e plats
    2009: andra plats, 1p ner till 3:e plats
    2008: andra plats, 1p ner till 3:e plats
    2007: andra plats, 3p ner till 3:e plats

Postades 13:59, 13 May, -12 #
  29. Abedi
    Medlem

4 omgångar kvar tills vi är uppe i 1/3 av serien. 4 matcher med 7 poäng är mitt tips. Var de tas låter jag vara osagt. Luktar kryss idag...Tror vi parkerar nånstans runt 3-4 plats efter 10 spelade.

Postades 13:45, 13 May, -12 #
  30. 6 pinnar på de tre kommande matcherna borde snarare innebära att de andra topp 3 lagen har någorlunda bra förutsättning att ha häng på oss och inte hamna för långt efter. Och att gapet ner till fjärde bör öka.. :)

Postades 09:23, 13 May, -12 #