Fjärde Bytet:
Gosh.. Fotbolls-entusiasternas numero uno? Han får GW Persson att verka uppspeedad.
-
Postades 13:11, 22 Sep, -09 #
-
Dagens finaste: http://www.youtube.com/watch?v=EBUiPs1PxKo
Postades 12:42, 22 Sep, -09 # -
Men jag FÖRSÖKTE ju i alla fall... Räknas inte det längre? Nähä...
Postades 12:39, 22 Sep, -09 # -
Avgå Kent!
Postades 12:34, 22 Sep, -09 # -
Jag tror ju att det handlar om 5.000 sittplatser hängande i det skjutbara taket...
Tog en tur förbi Söderstadion idag inför träningen vid 10.30 och det var tyvärr en stängd träning. Så ingen träningsrapport och inga bilder från mig idag. Jag vet att jag varit dålig med att leverera sånt på sistone men idag var det i alla fall nära...
Postades 12:17, 22 Sep, -09 # -
johannes: Va? Tänker du inte lova? Det var dåligt av dig!
Jag är inte byggnadsingenjör men det låter jäkligt knepigt. Skulle vara kul att veta hur man har tänkt att lösa det i så fall.
Postades 12:10, 22 Sep, -09 # -
Bajenista
Jag tänker verkligen INTE lova någonting kring arenan, men då jag har viss insyn så ska det gå att bygga på 5 000 (eller vad det nu är som behövs) platser, som inte är permanenta.
Fråga mig inte hur det går till rent byggtekniskt...men det ska gå.
Postades 08:57, 22 Sep, -09 # -
Jag är en av de som har varit i kontakt med Ljungström angående detta. Jag tycker att det är jäkligt märkligt att staden inte ser till att lösa ut den där jävla grönsakshandlaren på stubben så att de kan bygga den arena som är idealisk. Hur kul är det att bygga en arena för ett par miljarder och så är den inte ens från början så som man önskar ha den? Märkligt.
Jag hoppas verkligen inte att det är för sent än att ändra på det.
Dessutom kan man fråga sig vad en EM-ansökan betyder för Nya Söderstadion. Enligt riktlinjerna måste man kunna sälja 30.000 platser till vanligt folk. Till detta tillkommer alltså ca 5.000 platser till VIP, media etc. Går det ens att bygga såna platser tillfälligt? Hur är det förenligt med takkonstruktionen? Hur stor risk är det att arenan tar 35.000 när den står klar?
Ult: Jag menade en riktig pajashatt. Typ "trollkarlshatt".
Postades 08:28, 22 Sep, -09 # -
Såg att SVFF´s representationslag i allsvenskan fick sin sedvanliga straff igår. Inte meningen att skita ned vår fina gästbok med snack om andra lag. Men det är ganska komiskt hur solna svart genom åren uttryckt att dom är orättvist behandlade.
Kanske är det just sånt som gör att mitt bajenhjärta blir ännu större. Att jag känner en sån jävla stolthet att vara bajare. Vi är på väg ur allsvenskan och jag skiter faktiskt i det. Domare och förbundet har gjort tydligt att vi inte bedöms som andra lag. Att vi särbehandlas.
Well. Fuck you! Vi är bajen och vi är bäst ändå.Postades 08:21, 22 Sep, -09 # -
Trevligt att läsa Patric Ljungströms förtydliganden när det gäller etaget. Men oavsett vad han skriver så visar exakt ALLA bilder en rejäl balkongliknande uppdelning av läktaren. Vilket går emot hammarbys kravspec totalt.
Jag var nere på olympiastadion i berlin under vm06 och håller med de som anser en sådan brytning vara okej. Men det är INTE det vi pratar om när det gäller nya sös.
Och det spelar ingen roll för mig om man undviker att dela av klackläktaren. Det som gäller är "alla på samma läktare".De ritningar jag har sett till dags dato är undermåliga om vi vill ha någon som helst stämning på arenan. 2 miljarder och ändå en skitarena för fotboll? När ska sthlm stad lära sig?
Postades 07:19, 22 Sep, -09 # -
beppe hatten menar du?
Oj skall gräva lite.
Ses på onsdag har fixat ledigt och plåt .
Gnatt.
Postades 00:11, 22 Sep, -09 # -
Vi har väldigt olika åsikter om saker och ting men en sak borde vara självklar:
På Onsdag ska bortalaget få ett helvete när de går in på Söderstadion och våra spelare en tokstöttning matchen igenom.
Postades 23:46, 21 Sep, -09 # -
Ult: Jag tycker att du ska sätta på dig pajashatten på onsdag!
Postades 23:34, 21 Sep, -09 # -
Läs igen. Jag tror att min önskan var ganska tydlig. Var den inte det tvivlar jag att du hittar till Söderstadion.
Postades 23:24, 21 Sep, -09 # -
Min nyckelklippa har ett Bajen Emblem ..funkar det?
Postades 23:14, 21 Sep, -09 # -
Jag skulle så gärna önska att alla - då menar jag alla - från gråa gamla gubbar till finniga stone island casuals kunde bemöda sig att ta på sig en grönvit matchtröja på onsdag. I alla fall en halsduk.
Så svårt kan det inte vara.
Postades 23:09, 21 Sep, -09 # -
För övrigt måste jag säga att denna gästbok håller bra klass so far för att va lite internationell ;)
Keep it up.
Ang spelarlöner så kan man alltid diskutera värdet på spelare.
Jag är för mer prestations kontrakt men marknaden vill nått annat.
Det är ju otroligt om vi skulle ligga så mycket högre än Elfsborg tex.Men som nån sa innan man kan inte hela tiden ha skygglappar och skylla på gamla regeringen.
För mig handlar det om ansvar och i mina ögon så är det VD som har det yttersta ansvaret.
Säljer man vår enda klass spelare offensivt då får man nog ersätta den med nått.
För hur många här tyckte seriöst att så blev fallet.
Visst brassarna såg lovande ut och även Linus.
Men skillnaden var alla fall i mina ögon var när vi sålde spelare förut hade vi nån som kunde täcka upp.
Hade man tex sålt CD och ersatt han med Runa så tror jag faktiskt många inte hade klagat.Nöjd med ersättarna var jag men var ändå orolig för anfallet det var jag redan med Bara CD på topp.
Postades 23:04, 21 Sep, -09 # -
På tal om ingenting. http://www.barabajen.se/2009/09/sportbladet-vi-andrar-om-det-blir-lite-fel/
Uppdaterad med Avdelning Aftonbladet gör om gör rätt...Postades 22:28, 21 Sep, -09 # -
Ev?
Skulle precis konstatera det, då det snackades om ca. 800.000. :)Postades 22:27, 21 Sep, -09 # -
Thomas,
Det är väl inte orimligt med tanke på vilka mastodont löner som många andra spelarna (numera sålda) verkar haft, och med tanke på hur hårt man jobbat för att bli av med Erkan.
*edit*
Ser att jag konstaterar ett konstaterande :)Postades 21:45, 21 Sep, -09 # -
Vad gäller löner, Johannes, så låg Erkan på 1.2mkr/år enligt.. hrrmpf.. Aftonbladet.
Postades 21:38, 21 Sep, -09 # -
Ev?: Det finns några fler arena nerds! Vi finns på http://www.nyasoderstadion.se men tyvärr så har engagemanget dött av sedan sommaren. Men det skulle vara skoj om det blev lite snack på sidan igen. Du är välkommen dit om du nu inte redan skriver där!
Postades 21:34, 21 Sep, -09 # -
Fan, synd att man missade BFs bussresa igår...
http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=1602&Itemid=57
:-(
Postades 21:31, 21 Sep, -09 # -
Appropå helgens diskussion om etage så har Ljungström ett knäck på det nu.
http://www.nyarena.se/web/En_runda_till_tack.aspx*edit*
Det kanske bara är jag som är arena nerd, men loggen fyller ett så jävla bra syfte.
"För i tiden" fick man en uppdatering (typ i media) 1-2 gånger per år...*ryser*Postades 20:34, 21 Sep, -09 # -
Är det bara jag, eller får man intrycket av att den som sköter minutuppdateringen på Expressen från Råsunda har AIK-sympatier?
Den officiellt AIK-hatande Sebastian Johansson trycker omkull en kontrande Bojan Djordjic och trots den uppenbara fördelen och det spelförstörande inslaget väljer domare Daniel Stålhammar att endast döma frispark tala med Örgrytes viktiga sommarförvärv.
Postades 20:25, 21 Sep, -09 # -
just nu skiter jag i Malmö, skiter tom i det helvete som kommer komma på onsdag
just nu vill jag bara för en gångs skull njuta och drömma lite
Postades 20:24, 21 Sep, -09 # -
Blir kul att spela mot Malmö på söndag..
Postades 20:22, 21 Sep, -09 # -
Heja Gnaget. Så länge det gynnar oss så får de gärna vinna.
Postades 20:21, 21 Sep, -09 # -
ja tänkt vad lågt vi sjunkit
men jag älskar Bajen över allt hat till andra lag
Postades 20:20, 21 Sep, -09 # -
Ha ha, ett straffmål för Aik och man jublar... :-)
Postades 20:15, 21 Sep, -09 #