Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Bra där, Johannes. Äntligen lite positivism från din sida. Det bådar gott! 😉

Försäsong och cup avklarad. Både upp och ner som sagt, svajigt som det brukar se ut på en försäsong. Det som är bra är att vi har spelat bättre när det har gällt nåt (cup). Sen har vi också spelat bättre på konstgräs än på vanligt gräs. Det är ett plus att det bara är sju matcher på gräs i år. Fyra av dem ligger också lägligt ihopklumpade inom en dryg månad på sensommaren/början på hösten då planerna borde vara nästintill som bäst.

Det jag hoppas få se i år är ett mer stabilt Bajen. Ett Bajen som tar klart många fler poäng på hemmaplan än förra året. Ett Bajen som gärna upprepar derbysuccéerna från förra året. Ett Bajen som med de två brassarnas hjälp kan lyfta rejält offensivt.

Det enda som egentligen oroar mig är den hyfsat starka, men ack så tunna försvarslinjen. Jag skulle önska att vi hade en mer defensivt stabil ytterback i truppen. Batan, Solheim och Silverholt är ”moderna” ytterbackar i mångt och mycket, men alla tre är alldeles för svaga i defensiven som jag ser det. Vi har Birkir, men det skulle vara skönt att ha ett till mer defensivt alternativ i truppen när vi möter t.ex. Malmö, IFK Gbg, Elfsborg på bortaplan.