Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Nej, hur man än vrider och vänder på det så har vi i lite för många fall (även om det finns några guldkorn också) misslyckats med många av värvningarna och det är främst här som vi blir fullständigt utklassade av djuren som tycks få utväxling på alla sina nyförvärv mest hela tiden och från sekund ett.

Det är precis som Abedi skriver. Antingen eller, för defensivt eller för offensivt. Nu värvade vi ju i och för sig två tvåvägsspelare i Hallberg och Smarason, men än så länge har ingen av dem fallit särskilt väl ut…varken framåt eller bakåt. Hallberg var lite bättre mot Elfsborg, men Smarason var inget annat än en katastrof, förvisso på en ovan position.

Det är klart att det är jättelätt att sitta här nu med facit i hand efter gårdagen och säga att vi naturligtvis skulle ta in en till ytterback, men ytterback både vara den lägst prioriterade positionen, i alla fall i min bok och fyra stycken borde räcka. Nu var det ju bara tre eftersom Solheim redan var borta, men ändå. Några enstaka matcher borde en spelare kunna vikariera där utan att säsongen ska vara körd. Nu blev det ju som sagt superolyckligt igår med vikarierna, så lätt att vara efterklok… Jag avvaktar nog i alla fall lite innan jag anser att det var dumt att inte ta in nån till.

Khalili och Haglund spelar förhoppningsvis för att de är bättre än Aidoo och Jajic. Allt annat vore hål i huvudet. Spelare ska INTE få chansen. De ska ta den själva när de är bra nog.

Såg också att Hallenius blev ”petad” igår efter endast en match. Han kände att han inte fick en ärlig chans hos oss och inte kände tränarens förtroende, men här fick han väl 10-12 matcher innan han blev petad? Ska bli intressant att se hur mycket förtroende han känner för Henke nu. Risken är att jag får äta upp det på söndag, men gräset är kanske inte alltid grönare på andra sidan, även om det inte är av plast…