Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

1-1 föga överraskande och ännu ett trist jävla kryss, även om jag nog hade förväntat mig en torsk efter den miserabelt erbarmliga första halvleken som gav kraftiga vibbar från nästan hela fjolåret. Jisses, den horribelt låga lägstanivån är ju inget nytt direkt. Vi har ju fått lag som Kalmar, Örebro och Östersund att framstå som världsmästare och till och med fått lag som Kristianstad och Syrianska att framstå som väldigt bra. Vi håller låg division 1-klass (i bästa fall) när det ser ut som i första…

Ja, hur tänkte Nanne där egentligen? Måns mot Alex? Och vad blir nästa genidrag? Rennie mot Israelsson? Snacka om hål i huvudet. Har nån sett träningarna den här veckan? Har Måns Söderqvist sett ut som Messi i veckan, eller?
Annars är det en gåta i klass med Bermudatriangeln, eller hur i helvete Hallberg kunde bli kvar på plan i 95 minuter idag. Hade jag varit tränare för Bajen hade jag bytt ut honom efter 25 minuter… Trion Söderqvist, Kennedy och Hallberg gav en känsla av att vi spelade 8 mot 11 typ…precis som ifjol.

Och så har vi försvarsspelet… Jag tror man är snäll om man kallar Magyars dundertavla för ett juniormisstag. EN junior hade nämligen inte vågat nicka den bollen och då hade det automatiskt blivit 100 ggr bättre. Få se nu….

1. Ta ner bollen med händerna och springa in med den i straffområdet…
2. Ta ner bollen på bröstet och gå på avslut mot Kristinsson…
3. Göra en droppkick rakt i nyllet på domaren…
4. Nicka bollen rakt in i mitten till den överlägset målfarligaste Kalmarspelaren och låta honom få ett friläge…

Nej, du Magyar. Du råkade faktiskt välja det klart sämsta beslutet av alla urusla alternativ.

  • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Palini.