Taktikern
Deltagare
Antal inlägg: 45

Ev, m.fl
Angående scouting och tur så finns det säkert en hel del tur/otur inblandat. Men jag tror nog att det också följer övrig rekrytering där 70% lyckat resultat är väldigt bra. Däremot skiljer sig scouting och idrottsrekryteringar mot många vanliga arbetsplatsrekryteringar då man dels kan se vad personen går för i sin ”arbetsmiljö” vilket underlättar och dels att spelarna konkurrerar direkt med andra spelare vilket gör spelarens prestation påverkas av medspelarna.

Om man tar Haglund som exempel så skulle nog dom flesta säga att han underpresterade förra året medan andra gick så långt som att kalla det en fiaskovärvning. I år så tycker jag att endast Israelsson och Alex har vart bättre än Haglund. Men hade Hallberg levererat som box till box spelare eller att Khalili levererat som 10:a så tror jag knappast att Haglund hade spelat då Hallberg, Persson och Israelsson hade gått före. Det jag vill säga med detta är att man inte ska räkna ut spelare alltför tidigt. Nahir Besara är ett annat exempel.