Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

Med en 1/3 av serien spelad brukar man säga att serien satt sig. Vi parkerar på kvalplats just nu och riskerar att gå in i den 12:e omgången med 5 poäng upp till 12:e platsen i serien. Finns väl knappast någon som kan inbilla sig att vi inte kommer husera i de nedre regionerna resten av säsongen. Kommer bli väldigt enkelt att möta ett desperat Bajen för motståndarna framöver. En ond spiral är liksom en ond spiral.

Jingblad är ett skämt till sportchef fråga allt frpn greker till folk i Peking. En felrekrytering där vi måste uppgradera oss rejält.

Vad gäller Nanne gäller bara resultat from nu. Hans uppdrag är att plocka poäng inget annat, sen får det se ut hursomhelst. Handlar om både han och Bajens framtid.

Vad gäller Bajen fortsätter jag mitt mantra om en ny sportslig genomlysning av verksamheten. Uppenbarligen har något gått alldeles för snett i klubben och uppenbarligen lider den sportsliga verksamheten av problem. Placeringen i allsvenskan är allt annat än godkänd. Identifiera problemen och åtgärda, helst att en extern part med sportslig kompetens rådfrågas och gör detta då jag inte har nån lust eller tro på att Kindlund ska peta i den sportsliga verksamheten. Helt klart en fråga för styrelsen att lyfta.

Kortsiktigt vad gäller truppen har de 10 första omgångarna framförallt visat att centrallinjen är för svag. Mittbacksparet håller för låg klass, knappt allsvensk klass. Likaså är vårt defensiva mittfält för begränsat och dåligt. JP gör en mycket slät vår, tror tyvärr han inte har en högre nivå att koppla på heller. Tveksam till den förlängningen även om han säkert är bra för kontinuiteten, är professionell och en bra truppspelare. Haglund är varm i kläderna och har ett betydligt bredare register men lider av för dåligt understöd från en riktig nr 10 i en 4-2-3-1 uppställning. Lägg till att övriga spelare blandar högt med mycket lågt så har vi en rejäl obalans i startelvorna och ett mycket hafsigt spel.

Kortsiktigt 2, menar Bajen allvar med att klättra är det bara att slanta upp på en ny mb, ny vb, ny def.mitt, ny off.mitt och ev en ymf. Petter verkar ju klar och då ska han in bredvid Haglund så fort han är spelklar. Av erfarenhet tror jag att han kommer få det tufft då problemen är större än bara 1 spelare in. Börjar som jag slutar, blir en kamp i botten i år igen. Ett fiasko.