johannes
Deltagare
Antal inlägg: 147

Taktikern
1. Det är inte jag som påstår något om ÖSK vs Bajen. Det är rena fakta som finns att läsa i den ekonomiska rapporten för Allsvenskan 2015. Ösk är bara ETT jämförelselag, det finns många fler. Vi överspenderar brutalt sett till utfall.
I samma rapport står också att normalavvikelsen placering jmf resurser är +-2 placeringar i sluttabellen.
Återigen, det är inte min magkänsla eller hitte-på, det är något skribenten har sett efter flera års studier av allsvenska lags satsningar.
Mot detta ställs – på detta forum – enstaka personers subjektiva tänk.

2. Ösk hade jätteproblem inledningsvis. Det är helt sant. Axén hängde löst. Ledningen gav honom förtroende OCH man plockade in spelare i sommarfönstret, vilket ledde till en ok avslutning sista halvan.
Självklart kan vi tänka ”ja men då ska ju Nanne också få vara kvar och värva nytt!”.
Problemet med det resonemanget är att träffsäkerheten för Nanne och Jingblad har varit väldigt låg hittills. Det räcker att skriva Khalili så fattar alla vad jag menar.
Med den vetskapen: är det då rätt att ge dem en till chans? Eller bör någon annan få förtroendet? Hur länge har vi råd att betala dubbelt så mycket som närmaste konkurrenterna i tabellen?

Soff Coach
Nästa gång du ska köpa en beggad bil, hör av dig till mig! Jag lovar att du får bästa pris kompis!

BajenBerndt
Försäljningarna är inte anledning nog till att åka ur. Alla lag säljer sina bästa spelare. Vi plockade in nya spelare också. Tyvärr var de inte bra nog. Det var där det brast.