Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Man måste nog vara hyfsat skitnödig om man ser en ödesmatch i omgång 14. OM vi dras med i nedflyttningsstrid så lär väl snarare nästa match mot Falkenberg i omgång 24 vara mer ödesmättad…

Jag tror fortfarande på det här och jag håller med Nanne. Vi är klart bättre än så här, men det känns som när vi möter bra lag så lyfter vi oss, men inte tillräckligt för att klå de bättre lagen i allsvenskan och när vi möter de sämre lagen så sjunker vi ner till deras nivå, om man nu ens kan säga att det finns några sämre lag när vi ligger på kvalplats…

Spelmässigt gör vi ändå en helt okej match mot Häcken, tycker jag. I andra tar i över och skapar bra med chanser och det känns som att 2-2 ska komma som ett brev på posten. Om det är på grund av att Häcken backar hem och låter oss göra det, eller om det är tack vare vår egen styrka låter jag dock vara osagt. Jag tror ändå att vi skapade lite för mycket i mitten av andra för att nån i Häcken skulle tycka att de hade läget under kontroll. Straffmissen kostar oerhört mycket och istället för 2-2 får vi 3-1 i arslet. Jävligt typiskt den här säsongen, men det känns som att vi har sett det så många gångar nu i år att det knappast är nån slump, även om det känns extra surt som vanligt när vi får straffen till skänks, gör 2-3 och sen får det där friläget… Som för att jävlas lite extra, typ.

Mycket sitter nog i skallarna nu. Laget skulle behöva en eller ett par rejäla ”tur”-vinster nu.