Bajenberndt
Deltagare
Antal inlägg: 196

Abedi, håller med dig i det mesta du skriver. Ett starkt Sportråd är avgörande för kontinuitet och framgångar. Satt i styrelsen och drev den frågan tillsammans med framförallt Patrik Niklasson, som fortfarande är kvar i styrelsen. Kan inte se annat än att nuvarande Sportråd, som tillsatte Nanne/Mats, har en god kompetens och styr över verksamheten. Tycker nog att organisationen runt laget, vilken har vuxit, ser stark ut i dagsläget.
När det gäller rekryteringsorganisationen så tror jag att bristerna är fortsatt stora och att vi just nu enbart lutar oss mot Mats och Nannes gamla kontakter. 10 år tillbaka, innan Tony Gustafsson, hade föreningen mer breda kontaktytor runt om i landet.
Ungdomssidan kan vara inne på fel väg och jag hoppas de följer upp den senaste tidens utveckling. Nu har vi satsat på fler och fler ungdomar i egna lag. Alternativet skulle istället var få egna lag och utbyte med samarbetsklubbar, typ MFF, Elfsborg och Göteborg.

I dagsläget litar jag på att Sportrådet har tillräckligt med kompetens och pondus till att hitta rätt lösning ifall den dåliga trenden fortsätter.