God morgon GU!
…hade samtal med revisorn igÃ¥r kväll!
Att hälsan är absolut det viktigaste påtalade hon direkt, men menar samtidigt att jag ju varit jävligt tydlig med firman jag kör åt att jag är känslig för stress och mina två akuta sjukhusbesök har inte undgått dem heller!
Hon menar också på att dom verkligen visat att dom bryr sig, då man ändå vill ha mig kvar och ber mig säga till i tid innan stressnivån stiger!
…om man inte brydde sig varför skulle man annars helt oanmält bett mig höja timpriset och gÃ¥ mig till mötes i nästan allt jag ber om?
Hon tycker att firman verkar vara skitbra att jobba Ã¥t, när man gör som man gör….det är ett verkligt ovanligt agerande av ett affärsdrivande företag!
Hon tycker att jag är verkligt lyckligt lottad som fÃ¥tt en sÃ¥n ”bra deal” som underentreprenör!
Underentreprenörer ”kör man” hänsynslöst med i alla branscher…
…medans du är satt pÃ¥ en piedestal, som hon sa! 🙂
Försäkrings-ärendet var ocksÃ¥ nÃ¥got som även hon pÃ¥talade….sÃ¥ dom inte ges tillfälle och ”slingra” sig ur ersättningar m.m.
Lita för fan aldrig på banker och försäkringsbolag, sa hon! 🙂 🙂
Hon är mer klarsynt, än vad jag är och hon tror inte den lön jag behöver för att inte ”gÃ¥ ner i lön för mycket” gÃ¥r att fÃ¥ ut i yrket under rÃ¥dande omständigheter!
Efter vad jag hört sÃ¥ har dom ekonomiska marginalerna inte förbättrats utan snarare nästan blivit sämre efter den senaste kommunupphandlingen….sÃ¥ jag tror inte jag kan fÃ¥ den lön jag vill ha som anställd hos nÃ¥gon annan, tyvärr!
Det är mycket som nyttjas privat som firman stÃ¥r för och som mÃ¥ste läggas som kostnader pÃ¥ min ”framtida” lön, om jag avyttrar. Typ bil, olika försäkringar, larm, internet, telefon :-)…m.m.
Mitt förtroende för henne är stort och hon har alltid kommit med ”rätt” rÃ¥d till mig i runt 20 Ã¥rs tid…sÃ¥ varför tvivla denna gÃ¥ng?
Hon tyckte heller inte att tillfället för mina planer var alldeles väl valda…det hade varit önskvärt om hon hade vetat om mina planer tidigare, än att allt skall ske frÃ¥n ena dagen till den andra!
Match idag…Skall vi vinna 3 pinnar, förlora 2 pinnar eller alla tre?
Ständigt dessa frågor! 😉
- Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av BAJEN ÄLTA NR 8.