BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Jag kommer kanske inte tjata ihjäl mig om det men jag tror att spelarnas (ev. även tränarnas) inställning är en avgörande faktor till varför det stannar vid 1 pinne alldeles för ofta över lag…
De förstÃ¥r inte att de där 2 pinnarna till är väldigt avgörande för hela säsongen. Den enkla pinnen är inte avgörande alls eller till förhÃ¥llandevis väldigt liten del. Ja, men det blev ju poäng, det är ju inte sÃ¥ illa… JO DET ÄR DET. DET ÄR SKITILLA.
Tränarn sitter efterÃ¥t och säger att jo, men det kanske var ok med delad poäng, vadÃ¥ jälva delad poäng. Dela 3 med 2 och se hur delad den är… var hamnar den där överblivande poängen dÃ¥? Jo, hos ALLA andra lag.
Hade det varit 2-poängssystem hade jag kunnat hÃ¥lla med delvis… men det är det ju inte. Det är en-poängssystem. Och 2 bonus till de som gör fler mÃ¥l än motstÃ¥ndaren. Det är alltsÃ¥ 3ggr sÃ¥ mÃ¥nga poäng för vinst än jävla oavgjort… 3 ggr. Räkna… vi har haft ”otur” 4 -5 gÃ¥nger i Ã¥r men ändÃ¥ ”fÃ¥tt” poäng, jippie… 8-10 pinnar har vi släppt bara pÃ¥ den där korkade inställningen. Man har mycket mer att vinna pÃ¥ att försöka vinna matchen än att lÃ¥ta det bli ”oavgjort”. Oavgjort, korkade jäkla ord, det är väl för sjutton avgjort och 2 förlorare (+14 gratisvinnare) om inte ett lag vinner.