BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Tackar för ”alla kämp”! 🙂

”Ältas vårdpaket” har sovit längre än han brukar…och det har varit stärkande och skönt!
Träningsprogrammet är genomfört….ingen yrsel har känts av under övningarna och det är väl bra, antar jag!
…dock infann sig en lätt huvudvärk och får sannorlikt tillskrivas ovanan att ”toköva” med nacken!;-) 😉

…i unga år när man gnällde över huvudvärk, sa alltid ”stabben” att man omöjligt kan ha ont i något som man inte har! 🙂 🙂

Skall mot ”doctors order” försöka mig på att ”smyga” ner dom sista 4 plattorna utanför garaget och foga dem!
…en jävligt liten sväng med gräsklipparen skall göras också, då ”creamen” tog slut innan det var klart…
Vi kör nämligen miljövänligt här på tomten och klipper gräset med en tystgående elklippare!
Är dock rätt kluven om klipparens genialtitet!
…det är oerhört trivsamt att slippa höra bensindrivna klippare.. ljudet från dessa på helgerna är vidrigt och tröttsamt!
…å andra sidan håller inte elklipparna det som storligen utlovas i klipptid m.m…. ren bullshit!
Halvera klipptiden, så är du sanningen närmare, då tillverkarna ”mätt upp” allt under helt idealiska förhållande! Typ, helt plana ytor, gräset skall säkerligen klippas flera gånger i veckan för att klipptiden skall stämma….Vem klipper flera gånger i vecken??… så jävla roligt är det inte!

…men att slippa höra en bensinmotor på högsta varv är förlovat…helt enkelt underbart! 🙂 🙂 🙂

Förfogar över denna….rekommenderas??? Nä, inte direkt, men får man utan extra kostnad med ett extra batteri och en extra laddare så fungerar det om du har lite kuperat och 3-400 m2 att klippa!

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus-produktbilder//big/5/500/500773/500773406_1.jpg

Vi kämpar, ”kolan” och jag! 😉 ;-)2