BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God kväll GU!

…bandylaget kan mycket väl spela om guldet i en final!
Håller vi oss hyfsat skadefria och våra ”klassiga” nyförvärv levererar, så är vi med…Lätt! 🙂
Vi var tillräckligt bra förra året, men det haltade i målskyttet.
Det var därför vi åkte ut mot ett i mina ögon överskattat och mediokert Bollnäs!
Vi var det bättre laget i alla matcher, men de gjorde mål på de rätt få chanser de fick…
Med Fager och en helt återställd Kalle Spjuth, så tror jag vi får igång målskyttet!
Jag skulle bara vilja se Elfving spela på topp bara…nu levererar han grymt bra på ”halven”, så det kommer nog inte ske!

…OK…det kommer bli så här!
Farbror Älta skall göra en gastrisk bypass…en s.k. sleeve!
Matchen mot kilona är över, nu återstår bara ”genvägen”…och en nystart!
…den främsta orsaken bland flera är att min syreupptagning under natten är en smärre katastrof på grund av trycket från bröstet och bördan MÅSTE därför lättas! Detta gör att jag inte är riktigt utvilad när jag vaknar trots att jag använder min ”snarkmaskin” slaviskt…
I upprätt vaket tillstånd är syreupptagningen klart bra, men liggande är det uselt och jag kan inte stå och sova! Vilket vore det bästa! 🙂
Är du inte utvilad, så finns inte heller den ”kräm” som behövs för att göra jobbet i spåret! Mitt jobb är inte kroppsligt krävande, men i skallen är det soppatorsk efter 8-10 timmar i maskinen! Har inte jag det totala fokus som krävs varje minut, sekund… kan olyckan vara framme och folk kan skadas eller i värsta fall dö! Det är många små grejer som ”sitter ihop” och som gör detta till en stor grej…om man säger!

Nog om detta…

Jag ser fram emot detta…tro inget annat, än att det är MITT beslut!
…att avstå detta eller goda råd i all vänlighet klarar jag mig utan! 😉

Vi kämpar!