BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Mot bättre vetande hade jag nog utmanat för nÃ¥gra Ã¥r sen… men eftersom jag aldrig försökt mig pÃ¥ att fÃ¥ en dylik maskin ren sÃ¥ passar jag pÃ¥ det idag. Vet att man blir rätt slak bara av att rensa upp bland rötter och skit ännu längre ut än G-berg. För övrigt sÃ¥ försökte jag mig pÃ¥ att rengöra min kärra, lÃ¥ngt ifrÃ¥n ett liknande bruk av Ã¥kdonet. Det gick sÃ¥där… asfaltstänk/fläckar som inte vill försvinna. Men dÃ¥ jag stod pÃ¥ marken ville jag inte ta till rejäla doningar, dÃ¥ är det nog avsevärt bättre att göra det pÃ¥ ett ”spa”. Men sÃ¥nt finns det inte riktigt tid för just nu.

”Smet” ifrÃ¥n ett par timmar tidigare än vanligt, men det med gott samvete dÃ¥ jag jobbat en hel del när jag inte skulle gjoirt det. Helgen blir en blandad kompott av lite jobb (annat än det vanliga) en del matcher ska beskÃ¥das med start 16.00 pÃ¥ Zinken i morrn. Söndagen är ju vikt Ã¥t den där andra matchen. Blir väl däng…
Var pÃ¥ medlemsmöte igÃ¥r, ganska tunnsÃ¥tt i bänkraderna, men det är väl typiskt när det är i ”medgÃ¥ng” organisationsmässigt. Och det lät ocksÃ¥ väldigt välorganiserat med de tillskott och ändringar som gjorts i ledarstab och pÃ¥ kansliet.
Roligast var väl följetÃ¥ngen ”nya klubbhuset”… enl. yxan ska bygget pÃ¥börjas i höst (troligen november), men tillÃ¥t mig tvivla till jag sett det med egna ögon. Men när det väl är pÃ¥börjat och sedemera klart sÃ¥ blir det säkert skitbra. Men en rejäl investering är det ju… sÃ¥ fan vore annars.
Eftersom mötet var pÃ¥ Schartau sÃ¥ kollade jag in Kanalen ocksÃ¥, ser riktigt bra ut där, som ett andra Zinken. Faktiskt slÃ¥ende likt med läktarna pÃ¥ lÃ¥ngsida och en liten (mindre) i öster och stor i väster. Men eftersom allt där är försenat sÃ¥ blir det väl inte ens nÃ¥gon matta förrän till vÃ¥ren. Bara tjejerna fÃ¥r chansen att spela in sig. Det gäller bara att de nu hänger kvar i Ã¥r… viktig 6-poängsmatch i morgon mot Kvarnsveden som väl har ligaskytteledaren hos sig. Skicka 2 spelare pÃ¥ henne och sen peta in en balja sÃ¥ ska det nog gÃ¥ ocksÃ¥. Det mÃ¥ste ju lossna lite för amerikanskan som togs in i somras.

Kämpa farbror Älta!