BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

…lite ”dagenefterfunderingar” till gårdagen skrällomgång!
Och visst är det lätt att vara efterklok, men jag har lurat på en sak som jag måste prova över tid!

Igår fanns det två ihåliga lopp….första och fjärde! (Jag garderade med 5 i varje)
Favoriterna var rätt svaga spelmässigt och skrällrisken stor…och det var det som hände!
Eva I.H. hade taskigt läge och ett kuskminus…
Flash Hammering var ut på stayer-distans för första gången… för stor favorit i mina ögon!

Efter en koll på Jens Sjödén statistikblogg, så var det uppenbart… Han rekommenderade antingen spik eller bred gardering i bägge loppen!
Han säger hela tiden att det är inte antalet favoritvinnare som avgör utdelningen, utan antalet skrällar…och som synes så räcker det med två för 20 miljonersutdelning!

Resten var relativt lättlöst, då samtliga var tidiga bud!
Spikarna fanns i andra och sjätte…(Uffe Olsson spikade sig själv i 6:e)
Låsen var i tredje….två hästar 2 och 5….resten var rätt chanslösa!
Låset i femte 2, 6, 7…samma här
I sista var Voulez Vous spik på mina system och överlägset bästa hästen, men med uselt läge…som dock blev klart bättre i o m att 6:an ströks!….men på 3 hästar MÅSTE den vara med!

…så jag tänker prova något nytt!
Vid rymlig plånbok, så…
Omgångens storisar får bli spikar och två-tre lås på två -tre hästar och två fyllda lopp!
… eller ”snikvarianten” som jag funderat på!
Ta favoriten och alla under förslagsvis 5% i bägge ”skrälloppen”! i detta fall lopp 1 och 4

Systemet blir följande!
Favoriten 8 och 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14
Favoriten 6 spik
Favoriten 2 och häst 5
Favoriten 3 och 1, 2, 4, 7, 9, 12, 14, 15
Favoriten 2 och 6, 7
Favoriten 3 spik
Favoriten 2 och 8, 10, 1

2160 rader/1080:-

Samma system med 1 och 4: fyllda blir på 5040 rader och 2520:-

Jag hade gått hårdare i sista med 8 och 2…alt spik!

…och då är systemet halverat…alt halverat ytterligare igen!

Givetvis frustrerande om man skulle missa på 6-8% hästarna, men det går att fylla loppen och köra med 3 spikar och två ”tvåhästarslås”!

Jag tror man krånglar till det åt helvete för mycket…det visar sig jämt att det enkla är ofta det bästa!
Man måste ”lägga bort” sina favorithästar, då det är spel och inte ”sympati” vi sysslar med!
Tänker bygga system utifrån Jens statistikblogg och vilka lopp som har störst skräll-potential…spikar och lås gör jag enligt eget huvud…så har jag tänkt i a f!

….ständigt dessa funderingar…ständigt!