BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

…lite ”dagenefterfunderingar” till gÃ¥rdagen skrällomgÃ¥ng!
Och visst är det lätt att vara efterklok, men jag har lurat på en sak som jag måste prova över tid!

IgÃ¥r fanns det tvÃ¥ ihÃ¥liga lopp….första och fjärde! (Jag garderade med 5 i varje)
Favoriterna var rätt svaga spelmässigt och skrällrisken stor…och det var det som hände!
Eva I.H. hade taskigt läge och ett kuskminus…
Flash Hammering var ut pÃ¥ stayer-distans för första gÃ¥ngen… för stor favorit i mina ögon!

Efter en koll pÃ¥ Jens Sjödén statistikblogg, sÃ¥ var det uppenbart… Han rekommenderade antingen spik eller bred gardering i bägge loppen!
Han säger hela tiden att det är inte antalet favoritvinnare som avgör utdelningen, utan antalet skrällar…och som synes sÃ¥ räcker det med tvÃ¥ för 20 miljonersutdelning!

Resten var relativt lättlöst, då samtliga var tidiga bud!
Spikarna fanns i andra och sjätte…(Uffe Olsson spikade sig själv i 6:e)
LÃ¥sen var i tredje….tvÃ¥ hästar 2 och 5….resten var rätt chanslösa!
LÃ¥set i femte 2, 6, 7…samma här
I sista var Voulez Vous spik pÃ¥ mina system och överlägset bästa hästen, men med uselt läge…som dock blev klart bättre i o m att 6:an ströks!….men pÃ¥ 3 hästar MÃ…STE den vara med!

…sÃ¥ jag tänker prova nÃ¥got nytt!
Vid rymlig plÃ¥nbok, sÃ¥…
Omgångens storisar får bli spikar och två-tre lås på två -tre hästar och två fyllda lopp!
… eller ”snikvarianten” som jag funderat pÃ¥!
Ta favoriten och alla under förslagsvis 5% i bägge ”skrälloppen”! i detta fall lopp 1 och 4

Systemet blir följande!
Favoriten 8 och 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14
Favoriten 6 spik
Favoriten 2 och häst 5
Favoriten 3 och 1, 2, 4, 7, 9, 12, 14, 15
Favoriten 2 och 6, 7
Favoriten 3 spik
Favoriten 2 och 8, 10, 1

2160 rader/1080:-

Samma system med 1 och 4: fyllda blir på 5040 rader och 2520:-

Jag hade gÃ¥tt hÃ¥rdare i sista med 8 och 2…alt spik!

…och dÃ¥ är systemet halverat…alt halverat ytterligare igen!

Givetvis frustrerande om man skulle missa pÃ¥ 6-8% hästarna, men det gÃ¥r att fylla loppen och köra med 3 spikar och tvÃ¥ ”tvÃ¥hästarslÃ¥s”!

Jag tror man krÃ¥nglar till det Ã¥t helvete för mycket…det visar sig jämt att det enkla är ofta det bästa!
Man mÃ¥ste ”lägga bort” sina favorithästar, dÃ¥ det är spel och inte ”sympati” vi sysslar med!
Tänker bygga system utifrÃ¥n Jens statistikblogg och vilka lopp som har störst skräll-potential…spikar och lÃ¥s gör jag enligt eget huvud…sÃ¥ har jag tänkt i a f!

….ständigt dessa funderingar…ständigt!