Barbapappa
Deltagare
Antal inlägg: 486

BAJEN ÄLTA NR 8

Helt ok! 🙂

För övrigt, så skrev jag något annat på ett mer globalt ”forum” som kallas fb för en stund sedan, som jag postar här med. 🙂

(Det var en liten fortsättning på ett annat inlägg som nog handlade om att vi människor egentligen är idioter.)

Alltså, jag undrar om flugor är dumma i huvudet.

Jag har berättat tidigare om att flugor (och andra insekter), tom en gråsparv, har landat i min hand ögonblicken innan de ska dö. Jag vet inte, kanske de vill känna värme. De har ju inget att vara rädd för längre, om de ändå ska dö menar jag.

Hursomhelst, jag har haft en fluga ”inneboende” nu i 3-4 dagar, som verkligen är dum i huvudet.

Jag har förklarat för honom många gånger att jag förstår att det är kallt utomhus, men om han inte äter, så kommer han att dö ändå.

Det har fan tagit tre dagar att lära honom, den dumfan!

Igår ställde jag fram en stor tillbringare med vatten, och nu först så hade han fattat galoppen och förstod att han skulle krypa ner och dricka.

Nu vart han tre gånger värre och flyger och sätter sig på mina fingrar (och gärna näsan) precis hela tiden. Det är ok att vara glad, men så där jädrans påstridig behöver man inte vara. Så fort jag öppnar balkongdörren för att släppa ut honom, så sitter det en geting utanför och vill komma in. Han är dum i huvudet han med. Han fattar inte ”gå och lägg dig och sov, det är snart vinter”