BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God eftermiddag GU!

Det ter sig aningen underligt att Herr Rosa numer för diskussioner med flugor…. 🙂 🙂
Tanken har aldrig slagit mig att ta ett litet snack och farväl innan den ihoprullade kvällstidningen skoningslöst förpassar krypet till de sälla jaktmarkerna! 😉

En liten trivsam anekdot på temat!

Jag räddade en fluga ur en sjö för honom, när vi glömt en vattenkanna här inne på kontoret! 😉
Flugan måste under alla omständigheter blivit glad att någon förbarmat sig över honom och räddat hans sorliga lekamen från en säker död, då han med precision undvek att irritera sin räddare och hjälte hela kvällen!
Istället spatserade han runt på skrivbordet och över tangentbordet och räknemaskinen och verkade att trivas alldeles utmärkt med det…när ha torkat till tog han sig en mindre flygtur och satte sig uppe på bildskärmen och satt där länge och väl! Han ville nog betraktade sin räddare lite mer i ögonhöjd, än det grodperspektiv han normalt sett mig ifrån…
Vi pratade aldrig med varandra…men efter det var han borta och vi sågs inget mer! Trevlig prick! 🙂 🙂