BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Farbrorn från Ältas tidiga funderingar om morgonen och resten av dagens sysslor….

*****

Vaknar numer okristligt tidigt…borde ”knoppa” mer, men det går ju bara inte!
…inte heller behövs några ”stödisar” framåt aftonen, men jag klagar inte att ”komalivet” verkar vara på väg bort!

*****

Inga nya siffror på vågen, men det drar ihop sig till en ny ser det ut som…redan i morgon rent av??

*****

Så skall pallbockarna fram igen!
Denna gång är det en betydligt enklare reparation, tror jag…
Att tro för mycket och för väl om gamla bilarjävlar kan få ödestigna konsekvenser, när man har med rostigt skit att göra! 😉
…så!
Det kommer troligen gå ”käpprätt” åt helvete med min Chevrolet och dess avgassystem och jag måste nog högst sannorlikt köpa ett helt nytt system! 😉 😉

Livrem och hängslen! 🙂 🙂

*****

Vad det gäller det andra ”åkdonet” här på tomten, våran Hyundai!
…så blir det någon meter nytt rak-rör på den med, då det sitter en rätt ”muggig” bit kvar som måste bytas!
…så dom där satans pallbockarna får ingen lugn stund denna vecka!
Bromsbelägg skall också stuvas in i ”bileländet”, när brallorna ändå är nere!
Avskyr att mecka med bilar och gör ytterst motvilligt några egna jobb på bilarna…lämnar bort alla reparationer numer!
…men efter den senaste veckans närmast ”hysteriska formtopp” så är inte ”backen” lika jävla brant längre…om man säger! 😉
Jag har med andra ord hastigt närmat mig mina ”hatobjekt” här på tomten…min garagedomkraft och pallbockarna på ett närmast kusligt sätt!! 😀

*****

….grävmaskinen har inte fått den kärlek som utlovats än, mer än den nya backspegeln!
Skall ta tag i den med lite kupé och fönster vård!
Man måste vårda sitt ”levebröd”…om man säger!
Som en direkt följd av detta, så blir det en stor 3000 timmars service nästa vecka, då alla vätskor, alla filter och en dålig slang skall bytas!

*****

Undrar om Herr Rosa har några mer roliga fabler i lager?
….hans inlägg om ”flugan och getingen” och kommentarerna runt detta inlägg var hysteriskt roligt!
Både att skriva och att läsa!….
Mera bisarra och mysko inlägg på Gubbultras är klart önskvärt om farbrorn från Älta får bestämma! 😀

…må de!