God morgon GU!
Uppe onödigt tidigt en lördag, men det är tydligen så min kropp vill ha det och fungerar numer!
Bedon!
Hoppas inte ”farbror magistern” tar illa upp över mina lätt ironiska funderingar och Ã¥sikter om er ”plugghästar” och vad som ”vi övriga” fÃ¥r ut av alla era studier? 🙂
….jag gillar dig ändÃ¥! 🙂 🙂
Jag skall köra grävmaskin en stund nu pÃ¥ morgonen… 🙂 🙂
Grannen, tillika snickaren som hjälpte mig med att sätta upp det nya innertaket efter vi hade haft vattenläckan i vÃ¥ras, har fÃ¥tt hem 2 lass gÃ¥rdsgrus som skall läggas ut… Arbetsbyten gillas skarpt!
Dammen skall tömmas och pumpar m.m. skall plockas upp och rengöras….sedan skall ”skiten” in i förrÃ¥det!
Det är ett jävla bök med allt, men det får man ta, då det är riktigt trivsamt med porlandet under de 5-6 månaderna det är igång!
SÃ¥ mÃ¥ste nya varor inhandlas till min nya kulinariska lilla uppfinning….Varmrökt lax och Tzatziki! 🙂
Att alla matexperter har mycket att lära av en nyopererad grävmaskinist blir alltmer uppenbart.. 🙂
…är det nÃ¥tt vi kan sÃ¥ är det att kombinera saker!
Dessa tvÃ¥ ingredienser ”gifter” sig alldeles utmärkt i truten… tro mig! 🙂
Vad som inte ”gifter” sig vet jag!
TvÃ¥ gamla jobbarpolare gillade verkligen prinsesstÃ¥rta….och deras nyinköpta kebabsÃ¥s!
Resonemanget gick ut på att två så goda saker givetvis borde bli rent himmelsk tillsammans!
…bägge tÃ¥rtbitarna försÃ¥gs flödigt med kebabsÃ¥s och efter första tuggan, sÃ¥ Ã¥kte tÃ¥rtbitarna ut ur kojfönstret illa kvickt när grabbarna fick känna kombinationen i mun!
…denna ”himmelska” kombo nämndes aldrig mer i kojan! 😉
Jag hade i a f skitroligt! 🙂 🙂
…I’ll be back!