BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Uppe onödigt tidigt en lördag, men det är tydligen så min kropp vill ha det och fungerar numer!

*****

Bedon!
Hoppas inte ”farbror magistern” tar illa upp över mina lätt ironiska funderingar och åsikter om er ”plugghästar” och vad som ”vi övriga” får ut av alla era studier? 🙂
….jag gillar dig ändå! 🙂 🙂

*****

Jag skall köra grävmaskin en stund nu på morgonen… 🙂 🙂
Grannen, tillika snickaren som hjälpte mig med att sätta upp det nya innertaket efter vi hade haft vattenläckan i våras, har fått hem 2 lass gårdsgrus som skall läggas ut… Arbetsbyten gillas skarpt!

*****

Dammen skall tömmas och pumpar m.m. skall plockas upp och rengöras….sedan skall ”skiten” in i förrådet!
Det är ett jävla bök med allt, men det får man ta, då det är riktigt trivsamt med porlandet under de 5-6 månaderna det är igång!

*****

Så måste nya varor inhandlas till min nya kulinariska lilla uppfinning….Varmrökt lax och Tzatziki! 🙂
Att alla matexperter har mycket att lära av en nyopererad grävmaskinist blir alltmer uppenbart.. 🙂
…är det nått vi kan så är det att kombinera saker!
Dessa två ingredienser ”gifter” sig alldeles utmärkt i truten… tro mig! 🙂

Vad som inte ”gifter” sig vet jag!
Två gamla jobbarpolare gillade verkligen prinsesstårta….och deras nyinköpta kebabsås!
Resonemanget gick ut på att två så goda saker givetvis borde bli rent himmelsk tillsammans!
…bägge tårtbitarna försågs flödigt med kebabsås och efter första tuggan, så åkte tårtbitarna ut ur kojfönstret illa kvickt när grabbarna fick känna kombinationen i mun!
…denna ”himmelska” kombo nämndes aldrig mer i kojan! 😉
Jag hade i a f skitroligt! 🙂 🙂

…I’ll be back!