BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Detta får bli sista hela veckan som jag går hemma och dräller!
…skulle helt klart kunnat jobba redan tvÃ¥ dagar efter operation, men det scenariot fanns aldrig!

Tänker hÃ¥lla mig hemma nästa mÃ¥ndag, dÃ¥ BOJAN ÄLTA NR 8 blir 30 Ã¥r jämnt…eller var det dubbelt sÃ¥ mycket? 😉
Har lite stök som skall fixas i veckan, både med maskin och med mig själv!

Först och främst mÃ¥ste det talas allvar med dietisten pÃ¥ Ersta….
En matdagbok in i minsta detalj vill dom att jag skall skriva och det skall staplas upp minutiöst!
…när jag Ã¥t med klockslag, vad jag Ã¥t, vilket varumärke, hur mycket…en tesked eller matsked eller en skiva, hur mÃ¥nga gram m.m….. Detta kan dom glömma jävligt snabbt!

Jag har ett eget system, som verkar fungera alldeles utmärk, då jag tappat 8 kg på 14 dagar!
Mängderna dom vill att jag skall käka fÃ¥r jag inte ens i mig vid varje mattillfälle, sÃ¥ jag var ju tvungen att lura ut ett eget system…
För övrigt kommer det ta halva dagen att skriva i dagboken, dÃ¥ jag skall ”krubba” nÃ¥got varannan timme….
NEJ, NEJ och Ã¥ter NEJ, det blir ingen jävla ”matdagbok” frÃ¥n farbrorn frÃ¥n Älta!
GLÖM DET JÄVLIGT SNABBT!

…men jag anar syftet med den, dÃ¥ de där smällfeta kärringarna frÃ¥n vÃ¥ra möten inte var det minsta motiverade, utan var mest intresserade av att fÃ¥ veta när det kunde äta sockerkaka och dricka läsk igen!
Tro det eller ej, men dessa frågor lyftes av flera av deltagarna på info-träffen!

…en frÃ¥ga dom mer hade var och detta är ordagrant!
-Måste man ta bort så mycket av magsäcken, man kan ju inte äta så mycket då?

Vad säger man???

Service på maskin är bokad till denna vecka, men vet inte när Traktor Nord tänker komma!
MÃ¥ste ringa om det!
…och sÃ¥ mÃ¥ste det införskaffas 150 liter hydraulolja tills dess!

Skall hjälpa en god vän till familjen med någon timmes grävning ute vid Tyresö slott.
…ingen höjdare att ”hjula” dit, men han pröjsar för maskinen frÃ¥n det jag Ã¥ker till jag är tillbaks!
Jag hade inte tänkt ta någon betalning för transporten alls, men det var absolut helt uteslutet och inte ens förhandlingsbart!

I samband med nästa mÃ¥ndag…sÃ¥ mÃ¥ste det fixas lite annat! 🙂 🙂

Det är nära nu…3 kvar! 😉 😉