BAJEN ÄLTA NR 8
Deltagare
Antal inlägg: 1539

God morgon GU!

Detta får bli sista hela veckan som jag går hemma och dräller!
…skulle helt klart kunnat jobba redan två dagar efter operation, men det scenariot fanns aldrig!

Tänker hålla mig hemma nästa måndag, då BOJAN ÄLTA NR 8 blir 30 år jämnt…eller var det dubbelt så mycket? 😉
Har lite stök som skall fixas i veckan, både med maskin och med mig själv!

******

Först och främst måste det talas allvar med dietisten på Ersta….
En matdagbok in i minsta detalj vill dom att jag skall skriva och det skall staplas upp minutiöst!
…när jag åt med klockslag, vad jag åt, vilket varumärke, hur mycket…en tesked eller matsked eller en skiva, hur många gram m.m….. Detta kan dom glömma jävligt snabbt!

Jag har ett eget system, som verkar fungera alldeles utmärk, då jag tappat 8 kg på 14 dagar!
Mängderna dom vill att jag skall käka får jag inte ens i mig vid varje mattillfälle, så jag var ju tvungen att lura ut ett eget system…
För övrigt kommer det ta halva dagen att skriva i dagboken, då jag skall ”krubba” något varannan timme….
NEJ, NEJ och åter NEJ, det blir ingen jävla ”matdagbok” från farbrorn från Älta!
GLÖM DET JÄVLIGT SNABBT!

…men jag anar syftet med den, då de där smällfeta kärringarna från våra möten inte var det minsta motiverade, utan var mest intresserade av att få veta när det kunde äta sockerkaka och dricka läsk igen!
Tro det eller ej, men dessa frågor lyftes av flera av deltagarna på info-träffen!

…en fråga dom mer hade var och detta är ordagrant!
-Måste man ta bort så mycket av magsäcken, man kan ju inte äta så mycket då?

Vad säger man???

******

Service på maskin är bokad till denna vecka, men vet inte när Traktor Nord tänker komma!
Måste ringa om det!
…och så måste det införskaffas 150 liter hydraulolja tills dess!

******

Skall hjälpa en god vän till familjen med någon timmes grävning ute vid Tyresö slott.
…ingen höjdare att ”hjula” dit, men han pröjsar för maskinen från det jag åker till jag är tillbaks!
Jag hade inte tänkt ta någon betalning för transporten alls, men det var absolut helt uteslutet och inte ens förhandlingsbart!

******

I samband med nästa måndag…så måste det fixas lite annat! 🙂 🙂

******

Det är nära nu…3 kvar! 😉 😉