bajen-loveU4ever
Deltagare
Antal inlägg: 394

God kväll GU!

En fin text om Kennedy som nu delas på FB.
Skrivet av Simon Sandström. (Ok att dela vidare enl Simon)

DEN SISTE FANBÄRAREN

Kennedy Bakircioglus vara eller icke vara i Hammarby Allsvenskan 2018, det är frågan på alla grönvita läppar med endast veckor kvar till säsongsavslut.

Min personliga åsikt kan förmedlas med hjälp av två frågor:
1. Vill och har Kennedy motivationen att spela fotboll i Hammarby nästa säsong?
2. Accepterar Kennedy att även fortsättningsvis inte vara startspelare?

Svaret är JA på båda frågorna, det är ju något han själv förmedlat i flertalet intervjuer och accepterat redan i år, därav anser jag personligen det vara en självklarhet att han ska erbjudas ett nytt kontrakt.

Kennedy är inte heller vilken spelare som helst, jag skulle i detta läge vilja kalla honom ”Den siste fanbäraren”.
Han är den sista i nuvarande trupp med hela bilden av vad fenomenet Hammarby innebär. Han är en sista kulturbärare och det är något jag anser mycket viktigt för att kunna implementera hela fenomenet om klubben från Södermalm på nya såväl som nygamla spelare. Vem ska annars göra det i nuvarande trupp? Pablo som för inte alls länge sedan gav oss långfingret i annat ställ?
En sådan ikon som Kennedy med ett sådant stort Hammarby-hjärta ska alltid ha en plats i vår trupp sålänge viljan och motivationen att spela finns, vad sänder Hammarby Fotboll annars för signaler? Att hjärtat inte har en tillräckligt stor betydelse, att någon extra miljon i plånboken väger över att värna om hela klubbmärket, vår kultur och historia? Att vår största ikon ska tvingas lägga skorna på hyllan av klubben i hans hjärta, klubben han tagit till SM-guld och räddat upp från Superettan till finrummet igen. För mig är Kennedy självklar i Hammarby, även när han lägger skorna på hyllan, då i en annan roll.

Det vore otroligt värdefullt och vackert för klubben att låta vår ikon, guldhjälte och fanbärare få representera grönt och vitt en sista säsong och få de hyllningar han förtjänar, hela säsongen, i varje match, oavsett det är på läktaren, på bänken eller på planen. Alla skulle stolt bära nummer 10 på ryggen i hyllning.

Kennedy, men även Hammarbys supportrar förtjänar att få ett värdigt avslut med ordentliga hyllningar, så det är hög tid för Hammarby Fotboll att tänka till rejält och ge alla ett tydligt besked.
Så som Kennedy ställt upp för klubben och alla dess supportrar bör nu klubben och supportrarna ställa upp och sluta upp för honom.

Dela gärna om ni håller med 💚

#kaptenenstannar #densistefanbäraren #vårlagkapten

.

5 5