BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Vill bara med kvällens lilla snack hänvisa till några forum för att räta ut några frågetecken.
Här ett typiskt trådat forum med rubriker i överkant. Vi behöver inte ha så många rubriker, men det kan vi reda ut längre fram om vi kommer fram till att det är den typen av forum vi vill ha.
https://www.utsidan.se/forum/forumdisplay.php?f=94

Om man vill ha ett ”rullande” forum, lite som vi har idag så kan man lägga till rubriker men skippa trådar.

Ett annat förslag är att man har ett dravelforum där allt möjligt från musik till kamelrace kan divideras och ett Bajenforum där vi försöker hålla det till Bajenrelaterat. Borde inte behövas fler. Givetvis med samma inloggning till allt.

Man kan ha ett öppet forum (som nu) eller stängt där man inleder med att logga in och sen får tillgång till forumet, men det känns lite krystat, det är ju inte direkt företagshemligheter och det exkluderar istället för att var inbjudande för nya förmågor.

Som jag förstår det så är huvudsaken är att det ska vara lätt att börja skriva och givetvis läsa oavsett dator/teflon (nåja)/läsplatta

Jag är inne på forumet enbart via dator och där upplever man det inte lika jobbigt som med telefon, tror jag. Det blir mycket skrollande och svårt att hitta saker man vill läsa och/eller besvara i synnerhet om det är många inlägg med dravel. Det känns inte helt användarvänligt.

Kolla gärna länken ovan, som jag inte kollat på med telefon så jag har ingen aning om hur den ser ut där. Det är mer principen med trådar och rubriker jag vill visa på.

Sen istället för att använda en kalender så kan man ha en sida där man lägger upp sånt som är aktuellt (som gulaschkväll eller vi möts och tar en bärs på syltan innan match) och ligger i kronologisk ordning. Det kräver ju att det är flera som är aktiva och kan lägga upp såna artiklar i synnerhet om det ska vara flera varje vecka. Tror inte någon av oss har tid eller vetskap om allt som händer under en vecka och kan vara av intresse.

Gonatt igen! 🙂