Man har hoppats och trott om än det ena än det andra. De kommer och går, men det känns lite risigt med det här stöket. Det är ju egentligen styrelsen som avgör, de tillsätter såväl huvudtränare som sportchef. Man undrar ju om man får se någon förändring där också. Nu är det ju inte så lätt att i förväg veta hur en person förändrar sig över en period, men om förändringen inte faller styrelsen i smaken och inte heller sportchefen och därmed så ställs olika ”krav” från olika håll. Då måste man ju göra något. Få en att vända emot vad den tror på eller eller backa den som håller vid vad styrelsen vill.
Tror väldigt mycket ligger i fatet på JM då det ju faktiskt är han som fått vad han velat men inte förvaltat det. Visst, det är 2018 som det ska visas, men om det inte gör det då (heller), vad händer då, vad blir det för effekter i laget och på läktaren och givetvis runt styrelsebordet? Klart att styrelsen ska agera i tid när de märker att något går år pipsvängen eller styr åt ett håll ingen vill att det ska styras åt.
Hösten tycker jag verkligen visar på att tränaren inte hade ordning på truppens möjlighet att prestera, nåt som visar på att våren skulle bli annorlunda, nej tyvärr inte i mina ögon. Friskt blod på tränarbänken tror jag kan vara bra, men bara om man har en som är kompetent rollen och faktiskt klarar det där spelet bakom, inte bara säger att publiken är fantastisk, det är den ju inte, det är bara många på plats.
Även där borde det ske ändring…
Amen
Sur torsk i handbollen, dock underläge hela matchen och bara uddamålet till slut mot Skövde borta. 34-33, en vinst där hade gett häng på laget ovanför och slutspelsstrecket. Nu är det en månad uppehåll…