Visar 30 inlägg - 1,501 till 1,530 (av 1,725 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    gsu/

    Just det, det stämmer. Fel av mig. Jag tar väl för givet att matchen mot djuren alltid är tre poäng… =P

    Då har vi alltså +3 i poäng jämfört med motsvarande matcher ifjol. 4,25 * 7 = 30. 4,25 * 3 = 12,75. Just nu ligger alltså prognosen på att vi sammanlagt tar 12,75 poäng fler än förra året. Det är väl i paritet med vad i alla fall jag har förväntat mig, trots alla dessa ”plumpar” på hemmaplan.

    Kristof
    Deltagare
    Antal inlägg: 295

    Hehe, vid storvinst mot Örebro… Vi kan inte ens vinna hemma mot mediokra lag på hemmaplan. Hur ska det gå till mot ÖSK borta. Kanske lyckas vi vinna mot Gefle som verkar ha gått från sin cyniska framgångsrika modell till en naiv och som kanske nu börjat straffa sig.

    …gsu
    Deltagare
    Antal inlägg: 1

    Ska vara +2 på dif där i jämförelsetabellen också, vi spelade ju ”borta” mot dem.

    Annars håller jag med om det mesta. JSödra och Sundsvall har klarat av gnihet borta och Sundsvall även Malmö, att vi inte vinner är inte vad jag hoppats på men det är inte heller något fiasko.

    Det som gör mig riktigt förbannad är förstås det taktiska fiaskot med ÖFK, vi såg igår hur lätt det är för ett ytterst begränsat motståndarlag att köra över dem från minut 1 med högt och aggressivt presspel. Well played, Grinpelle.

    Ev?
    Deltagare
    Antal inlägg: 113

    Det stirras lite för mycket på antalet utdelade poäng och för lite på det faktiska spelet som presterats.
    I sommar först lär man kunna dra lite slutsatser baserat enbart på tabellen.

    dirac
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Palini: Visst, 7 omgångar spelade och man BORDE kunna se tendenser i tabellen. Men det enda man ser är ju att Peking (och kanske mff om de tilldöms seger mot sill) ser ”starka” ut med fem segrar och att falken och gefle verkar ”svaga” med bara en seger var. Annars är det duktig mellanmjölk… om sill-mff hade slutat 0-0 så har vi 5 p mellan 2:an och plats 13. Vid en storvinst mot ösk kan bajen gå om den nuvarande tvåan i tabellen.

    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Sju omgångar spelade nu, och serien börjar ju onekligen sätta sig lite, även om jag är rätt övertygad om att vissa lag fortfarande kommer att vandra uppåt och neråt. Så här i retrospektiv är ju Östersundsmatchen vår enda rejäla plattmatch så här långt. Går kanske att skylla på premiärnerver, men att Östersund ”bara” fick 1-1 säger väl att de kommer få problem att hålla sig kvar i år, även om det känns som om det finns två jättefina räddningsplankor i Gefle och Falkenberg.

    Sen var det ju för många och för tok för hårresande stora misstag i matcherna mot Elfsborg och IFK Norrköping som man också får räkna in på minuskontot.

    Jag tycker ändå man får blunda rätt hårt för att inte se förbättringar i vårt spel överlag. Vi spelar helt enkelt bättre och mer som ett lag, vi håller ihop lagdelarna bättre och presspelet fungerar bättre.

    Det som lever kvar från ifjol är det trubbiga och rätt okreativa anfallsspelet, men vi har ändå gjort klart fler mål i år så här långt. Effektiviten har varit klart bättre hittills.

    Sen är det dock besvärande att vi släpper in klart fler mål också. Jag tycker ändå inte att försvarsspelet har varit så där jättedåligt. Det är väl tre straffar vi har fått emot oss och släppt in ett par till på fasta situationer. Men om man kör en sån där omvänd neggo-variant och tar bort de sju målen mot Peking och Ellos, så har vi släppt in fem mål på övriga fem matcher och det känns mer okej.

    Annars är det väl inte så jättemycket som skiljer från ifjol. Alex är klart hetare och bättre än Linus så där är ett stort plus. Israelsson verkar om möjligt ännu bättre i år, Haglund har också lyft sig rejält.

    Både Hallberg och Smarason förväntar jag mig mycket mer av, även om jag tycker att Smarason bidrar klart mer till spelet i övrigt, än vad t.ex. Måns gjorde förra säsongen.

    Rômulo tycker jag är på tok för tidigt att döma ut, även om det väl är ett tecken på svaghet att han faktiskt inte får mer speltid än det han har fått, men han kan väl få starta ett par matcher minst i alla fall innan man dömer ut honom. Och samtidigt så har ju Israelsson och Alex funkat hyfsat bra hittills (5 + 3 mål), så det har egentligen inte heller funnits nån större anledning att ändra.

    Sen är det ju lite beroende på hur man ska räkna och jämföra lag, men oavsett hur man än räknar så har vi ju åtminstone en pluspoäng upp, jämfört med respektive matcher ifjol.

    Östersund -2/+-0
    Jönköping +-0/-2
    Elfsborg -1
    Helsingborg +3
    Norrköping +-0
    Djurgården +-0
    GIF Sundsvall +1

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    mburra: Du är inte ensam. Sommaren är om hörnet.

    mburra
    Deltagare
    Antal inlägg: 5

    Är det bara jag som börjar bli orolig för att det inte rapporteras om ett nytt kontrakt för Torsten ännu? Även Alex och den pånyttfödde Haglund har ju utgående kontrakt.

    dirac
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    Som många redan sagt: Självbilden säger att vi ska slå lag som gif varje dag i veckan. Spelet svajar en hel del. Flera spelare har en bit upp till den förväntade landslagsnivån etc…

    Abedi: Tyckte inte Tranberg var speciellt bra faktiskt. Hade absolut inte bytt honom mot Torsten (som vb). han är ”ansvarig” för vårt mål och kom efter i ett antal dueller där han är nära att orsaka farliga frisparkar. Däremot hade jag gärna bytt Alex mot Dibba eller Silva.

    Tycker tyvärr inte att Alex får ut speciellt mycket och att han är rätt svag i spelet ute på planen. I straffområdet funkar han ganska bra men han har svårt att ta emot uppspel och fördela vidare vilket gör att vi får många missade omställningar (med påföljande gegen-attack). Att Kahlili får skit från supportrar som ropar på Romulo kan jag inte förstå. Visst hans framspelning till målet i Örebro var grym, men annars har han inte lyckats med någonting vad jag sett. Ska svära i kyrkan nu, men tycker att Kahlili däremot oftast har bra kontroll på bollen och verkar söka ett snabbt kortpassningspel. Tyvärr är det inte alltid (mycket sällan) timat med övriga anfallsspelare, om det beror på dåliga passningar eller dåliga löpningar lämnar jag osagt…

    Annars tycker jag att det är riktigt roligt att se Haglund och kul att han fick göra mål. Han har varit riktigt bra de senaste matcherna och när säsongen är över kommer han nog rankas högre än Persson av många. Det är också kul att se Torsten som yb, då det ger en försmak av fördelarna med offensivt skickliga yb.

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Under matchen så blev jag mer och mer frustrerad över att vi inte tar avslut utan hellre slår en blind pass in i smeten och hoppas på en medspelare. Torsteinbö hade flera sådana aktioner, Smarasson likaså. Det vore skönt att få tillbaka lite ordinarie folk i backlinjen och mittfältet.

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    Kan vi inte bara skita i att spela? Jämför budgetarna så vinner den som har störst, i varje match. Alla som inte gör en bra match kan dra.

    Allt är bra, vi är bättre än förra året, fem år i SE, processen.

    Vi är någonstans mitt i mellan. Till och med Nöff Nöff med alla sina pengar och alla sina spelare gör plattmatcher. Kan vi ha perspektiv? Khalili mot Alex till exempel? Allt Jingan tar i blir inte guld eller skit. Allt Nanne gör är inte bra eller dåligt.

    Jag vinner fan så mycket hellre tre av tre derbyn än att vi kör över Sundsvall. Vi är inte bättre än att vi kommer sluta väldigt nära mitten i serien.

    Petur Lekur
    Deltagare
    Antal inlägg: 63

    Det är verkligen allt annat än roligt att se ett lag som Sundsvall, med resurser som är en bråkdel av våra (publiksnittsmål 4250), skapa lika många chanser på sina få anfall än vi på 94 minuter, usch…

    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Självklart är det ett problem, om det nu så är fallet. I det långa loppet SKA vi vara bättre än Sundsvall. De senaste säsongerna har vi inte varit det och det är naturligtvis ett underbetyg, främst på värvingsfronten som jag ser det.

    johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

    Palini
    Ser du inga problem med att Sundsvall har lyckats bättre än/lika bra som oss med att värva ihop ett lag för Allsvenskan?

    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Abedi/

    Que? Jag tror faktiskt vi torskade den matchen ifjol. Processen går spikrakt framåt, kaizen! =)

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Palini.
    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Vänta nu… Ni menar att ni hellre vill vinna mot lag som Jönköping, Sundsvall och Östersund än AIK och Djurgården?

    Jag kan hålla med om att vi saknar ett bra offensivt spel. Sista halvtimmen när vi borde gå för tre poäng (och det gör vi också) så skapar vi ändå väldigt lite. Men de flesta svenska lag skapar väldigt lite när de ställs mot ett allsvenskt lag som backar hem med tio man.

    Vi har ändå gjort tredjen flest mål av alla lag i allsvenskan. Men Helsingborg är ju toksämst så de fem målen gjorda i Stockholm räknas väl inte eller nåt. =) Då är väl problemet snarare att vi släpper in nästan två mål per match i snitt…

    Och att spelet skulle vara tråkigt är väl mycket en smaksak? Jag satt efter första halvlek och funderade på när jag så en allvensk match som var så rolig senast. Chanser hit och dit mest hela tiden och ett väldigt högt tempo. I andra halvlek var jag dock inte lika road, speciellt inte efter målen, men det handlar väl mest om att Sundsvall backade hem och verkade nöjda med att kontra på oss och bevaka den poängen man faktiskt hade.

    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Palini: Ska inte vara elak men körde du en copy/paste från förra året med det inlägget?

    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Är det inte lite väl negativt här nu? Visst, 1-1 mot Sundsvall och jag är besviken, men mest för att jag inbillade mig att vi skulle vara mycket bättre än Sundsvall. Jag tycker ändå vi gör en helt okej match, men Sundsvall var VÄLDIGT mycket bättre än jag trodde och väldigt mycket bättre än förra året.

    Återigen tycks många bajare ”misstaget” att helt bortse från motståndarens prestation. Det här går att läsa från Sundsvalls redaktion på svenskafans: ”idag var spelet mycket förbättrat jämfört med det man presterade mot Kalmar och Häcken”

    Det hänger väl ihop mycket med de fina publiksiffror vi har. Jag menar, när det är 25 000 på läktarna så är väl risken/chansen oändligt mycker mer liten att motståndarna bara ställer ut skorna, likt Norrköping gjorde på Falkenbergs IP inför närmast sörjande.

    Vi agerar mycket mer som ett lag, hamnar oftare rätt i pressen och blir inte alls lika ”långa” som ifjol, även om det fanns såna tendenser i slutet av den här matchen. På det hela tycker jag ändå att vi gör en stabil match. Vi hade gott och väl kunnat vinna den med lite bättre skärpa i avsluten, vi hade gott och väl kunnat förlora den med lite bättre skärpa i avsluten hos motståndarna, oavgjort får ändå ses som väldigt rättvist.

    Torsteinbö studsar tillbaka bra och visar att han gott och väl kan vara en duglig vänsterback mot lite sämre motstånd. Haglund återigen mycket bra. Smarason fick platsen på mitten där jag hade velat se Rômulo eller Kennedy och det gick väl så där. Smarason löper otroligt mycket, kämpar och sliter, men får ut väldigt lite av sitt spel just nu. Boo Wiklander gör det också bra i sin debut.

    Vi har alltså resultatraden 2-3-2 med plusmålskillnad och alla lag vi har mött hittills ligger på den övre halvan förutom Östersund (men de kan hamna där imorgon) och ändå är vi mogna för tolfteplatser, kvalkamp mot Jönköping eller till och med ekonomiska stålbad i Superettan…? Det vill till att vara pessimist. =)

    • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Palini.
    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    On point Waylon!

    Känslan idag efter matchen var snarare att man tillsammans med dryga 23 000 till framstår som ett gäng nyttiga idioter som hoppas att ”spelet ska lossna” när som helst. Särskilt som motsatsen är mycket tydligare. Finns ett strukturfel i truppen och i flera av de spelare som tagits in. Individuellt läs framförallt fysik har vi blivit bättre men det vinner vi inte många fotbollsmatcher på när det saknas fundamentala saker som spelsinne hos flera spelare och en tydlig spelmodell där spelarna vet vad de ska göra på planen. Tycker vi bara ser mer och mer osäkra ut när vi ska försöka föra en match. Finns inte de kvalitéerna i truppen. Särskilt i det offensiva spelet är vi alldeles för dåliga för att det ska lyfta varav det heller inte gör det. Man blir ju inte mindre deppig när det sitter 4 dyra offensiva spelare på bänken som inte används mer än när det ska jagas in ett mål sista 10 minuter. Ursäkta? Vad är det för jävla coaching och vad är det för kapitalförstöring att värva spelare som uppenbart inte platsar? Nej, Hammarbys offensiva spel är ett rejält dyrt och påkostat haveri vi betalar och kommer få betala dyrt för under resten av säsongen och även nästa om inget händer här. Motiveringen till att tex spela 4-2-3-1 faller mer och mer och det börjar framstå som rent korkat att fortsätta på den inslagna vägen när vi får ut så enormt lite av det. Fotbollen som ”presteras” är fö extremt tråkig och torftig och målchanserna som uppstår är mer på chans än som resultatet av ett utvecklat spel.

    Mycket intressant att jämföra oss med Sundsvall då vi gick upp samtidigt. De spelar betydligt mer varierat än oss. Byggde dels sina anfall med skickligt passningsspel bakifrån, Tranberg duktig som yb, dels kunde de använda Dibba när de ville slå längre. De slog fö väldigt få höga bollar utan lirade på backen. Fanns en tydlighet i deras spelidé som också gör det enkelt att spela fotboll, något vi har mycket svårt med.

    Till sist, 3 pinnar mot öfk, jkpg och sundsvall hemma är något vi kommer straffas för enormt för resten av tiden fram till uppehållet och därefter. Två raka bortamatcher mot örebro och kalmar, (utanför sthlm har vi år 2-7 i målskillnad och noll poäng so far), nöff-nöff hemma, sill borta och sedan ödesmatch mot gefle hemma innan uppehållet. Idiotiskt att sätta sig i den här sitsen igen. Hur man kan göra det med de förutsättningar vi har är underkänt, inget snack om det. I mina ögon måste Hammarby ta sig en rejäl funderare på vad man vill med huvudverksamheten, sporten, framöver, en förlängning med Nanne är allt annat än självklar. Likaså bör sportchefsjobbet upp till granskning, en post vi måste förstärka redan i sommar eller till nästa år. Är livrädd för vilka spelare man riktat in sig på i sommar och framöver och vad det kommer kosta.

    Waylon
    Deltagare
    Antal inlägg: 8

    Jag har tidigare sagt att jag utvärderar ledarstaben efter säsongen, och vill inte skrika avgå. Men det ser verkligen inte bra ut någonstans. Ger det fram till sommaren, vill tro på kontinuitet efter alla quick-fixes i Superettan.

    Nanne har skapat en fotboll som ska såra motståndarens misstag, någon slags hybrid mellan Drillo/Hodgson/Dortmund. Vi är fysiskt starka och bra på fasta situationer, kan vinna mycket andrabollar. Men vad hjälper det mot gäng som ligger lågt och kontrar, vi har ju inget eget spel för att manövrera ut ett sånt lag. Det funkar i tuffa derbyn men hemma mot Östersund, J Södra och GIF har det alltså gett hisnande tre poäng, jävligt långt ifrån godkänt. Noll pinnar borta mot ÖSK och hemma mot MFF och vi är rejält indragna i bottenstriden.

    Nanne och Jingblad ger jävligt dålig bang for the buck just nu. Lite symptomatiskt att den enda spelaren som utmärkte sig tekniskt och som offensivt hot idag var Torsteinbö. En spelare som värvades i Superettan och har utgående kontrakt. Jag kände mig säker på att vi skulle förlora Besara utan att nytt kontrakt blev skrivet, känner mig lika övertygad om det nu när det gäller Alex och Torsten. Samtidigt är känslan att det spenderas pengar som om vi alltid kommer snitta 25K, player manager det senaste påhittet. Fortsätt med den här ”processen” Nanne så är vi nere på 12-14K i snitt om ett par år och kör ett nytt ekonomiskt stålbad i Superettan om 5-6 år. Då utan ny arena som dragplåster.

    Vi måste få in mer kreativitet centralt. Att bara ha två köttande DM och sen en 10:a i Erik (som förvisso har sina förtjänster) blir för mycket klumpfot helt enkelt. Långsiktiga lösningen kanske stavas värvningar (Khalili var väl tanken där), kortsiktigt vettefan… Ner med Israelsson, köra Romulo och Alex där uppe? Romulo ser dock inte ut att va vän med bollen.

    Fuck it, nu ska jag lyssna på ert Eftersnack, får se om Johannes säger något positivt som får mig att må bättre…

    Petur Lekur
    Deltagare
    Antal inlägg: 63

    Sorry, hemskt ledsen om jag jinxade och trodde på vinst idag. Tre hemmamatcher mot de fantastiska storlagen Ö-sund, Jönköping och S-vall och inte en enda seger. Vilken sanslös besvikelse. Oerhört uppenbart att det saknas väldigt mycket i lagspelet, det klickar vare sig offensivt eller defensivt, för många pusselbitar som inte passar in i Nannes spel helt enkelt. Och på bortaplan kan vi ju inte heller vinna, om inte laget heter Falkenberg eller Åtvid. Mellanmjölk, blir en ny säsong i mellanmjölkens trista land, 8-12:a kanske, svårt att se vad som radikalt skulle ändra på det om inte Petter och Erkan kommer tillbaka och hittar superform. Kan man få se en överraskande chockseger borta mot Örebro nu tack! Men fan trot.

    Kristof
    Deltagare
    Antal inlägg: 295

    Deppigt spel, deppig match, deppig tabellplacering, deppig säsong. Nu ser jag bars fram emot em uppehållet.

    Palini
    Deltagare
    Antal inlägg: 103

    Ja, idag är det verkligen läge att kliva upp på plattan och slå till. Vi har följt Sundsvall nästintill slaviskt ända sen kampen om Superettansegern, det är dags att vi gör slut på det förhållandet snarast och förhoppningsvis kommer vi att se tillbaka på den här matchen som den ”stora delningen”.

    Jag kanske gräver en jättegrop åt mig själv här, men jag vill se även resultatmässigt att vi spelar så mycket bättre i år och det gör vi lättast genom att ta en övertygande seger här. Det finns mycket som talar för det också, enigt min åsikt. Nu ska det ”bara” göras också. Sätra och Persson är två kännbara avbräck och båda spelarna hör till det här lagets ryggrad, men idag är det offensiven som ska ge oss tre sköna poäng. Och som sagt, några avbräck ska vi ha råd med och ändå kunna vinna matcher.

    Vi ”tvingas” ju att ställa upp med ett mer offensivt lag utan Persson. Det ska bli intressant att se hur Nanne löser det. Jag skulle vilja se Rômulo få göra 90 minuter och verkligen få se vad han går för. Annars ligger väl kanske Kennedy närmast till hands. Intressant och mycket mål lär det i alla fall bli…

    Nej, ut kör nu Bajen. Släpp handbromsen och visa vad den här säsongen eventuellt kan bli för nåt!

    Petur Lekur
    Deltagare
    Antal inlägg: 63

    Kom igen nu Bajen! Är det fullt fokus och inga indianare i egen box ska vi bara vinna mot Sundsvall hemma oavsett några avstängningar, annars är truppen tunn. Såg en hel del av deras matcher mot gnägget och kalmar, var faktiskt överraskande bra på att hålla bollen mot solna men imponerade inte mot kff, och var tydligen dessutom utspelade mot Häcken trots seger där så har förhoppningsvis en svacka nu. Har iofs vi också men det ska gå vägen ändå, vägrar tro nåt annat på förhand. 24 och ett halvt tusen sålda i en ”lunkmatch” mot osexiga S-vall, dessutom efter två dåliga insatser i följd, fantastiskt!

    Paladin
    Deltagare
    Antal inlägg: 175

    johannes: Jo, jag blir skeptiskt när jag ser fantasirika titlar. Smoke and mirrors. Jag hade också velat se samma start som Sundsvall osv men mätsträckan slutar i omgång 30.

    Abedi
    Deltagare
    Antal inlägg: 117

    Sådär ja, back on track.

    Till att börja med, vi är många som känner en krypande frustration över att den där utväxlingen vi väntar på ska ske oavsett om den är sportslig eller på marknadssidan. Mycket har pekat och pekar att vi är på rätt väg, fortsatt otroligt bra publiksiffror, en modern arena och ett sportsligt bygge som blir mer bekvämt i allsvenskan. Däremot ska inte kravbilden dras ned för det, snarare höjas. Mitt stora frågetecken på lite längre sikt men ändå aktuellt redan nu är oerfarenheten inom organisationen att ratta en sådan stor klubb som vi faktiskt är nu. Det finns absolut värden i det småskaliga men samtidigt kan vi inte driva Nordens största fotbollsklubb och med ett publiksnitt som endast slås av några gäng i Italien, Spanien, Frankrike, Tyskland och England som en korpklubb i de sammanhangen. Är lite orolig för managementsituationen i bolaget där vi vuxit väldigt mycket väldigt väldigt fort och att de där nödvändiga stegen och kvalitetssökringen för att både casha in samtidigt som vi lägger en stabil grund och går bättre sportsligt går oss om intet. Det är ju liksom inte ett gnaget, ifk sill eller nöff-nöff vi ska sträva efter att bli så småningom utan bågen måste spännas än mer. Vän av ordning påpekar då att det kommer att kosta vilket intäkter till viss del gör. Samtidigt måste andra intäkter ön just publik öka och här vill jag se Bajen ta stora kliv inom närmaste åren. På den sportsliga sidan gäller samma sak, kraven där måste också öka. Nanne är en grymt bra tränare för Bajen på alla sätt och vis samtidigt får vi inte nöja oss med det. Inte ens han har nån erfarenhet av att kunna växla upp Bajen några nivåer till.

    Ser mer än gärna och hoppas också att Bajen kontinuerligt vågar att utvärdera och revidera sin verksamhet. Det sportsliga rådet tycker jag var ett bra initiativ som gav positiv effekt och jag hoppas de ges mandat att få ge input på den sportsliga verksamheten innan förlängningar med tex Nanne och Jingan genomförs. Skulle gärna se det på marknadssidan och för VD också. En sådan transparens och öppenhet främjar utveckling nåt enormt.

    Till sist 1, Nanne behöver en riktig assisterande tränare bredvid sig. Har svårt att få nån slags uppfattning om Banda men kanske ännu mer från Hansson som är sjukt anonym. Vi saknar det under matcherna.

    Till sist 2, Sundsvall imorgon. Mardrömsmotståndare som de senaste åren kunnat leva på sin underdogstämpel mot oss med ett gäng ex-stockholmare i truppen som gör årets match mot oss. Imorgon känns det dock annorlunda, ”jämnare”. Vi saknar 2 viktiga spelare i centrallinjen, samtidigt, har vi några som helst ambitioner i år ska det inte märkas ty ersättarna ska kunna göra ett minst lika bra jobb. Annars blir jag på riktigt orolig för lagbygget. Har sett för jävla hafsigt ut på senaste tiden och vi har en obalans mellan defensiv/offensiv som ger motståndarna onödigt många chanser. Trots detta är vi bättre i år och ska också vara det. 1-1 eller 2-1 till Bajen känns gångbart imorgon, viktigt att ett gäng spelare nu börjar höja sig med halva vårsäsongen (6 av 12 omg) spelade.

    Taktikern
    Deltagare
    Antal inlägg: 45

    Johannes,
    Nu vet vi ju inte vad ”Player Manager”-kalaset kostar men jag håller med om att det känns som att pengarna borde kunna användas till andra saker exempelvis ytterbackar.

    Taktikern
    Deltagare
    Antal inlägg: 45

    Peking borta, Några reflektioner efter att ha sett om matchen

    Torsten hade stora problem hela matchen. Janne Andersson hade läst på och instruerat sina spelare att utmana just på Bajens vänsterkant eller lyfta långt mot Torstens yta. Jag köper att Nanne startade med samma uppställning efter 7 poäng på 3 matcher men att han inte byter ut Torsten eller justerar hans position i paus är för mig ytterst märkligt. Dels blir han väl rundad 5-6 gånger i första halvlek (3-4 gånger i andra). Dels nickar han bollen rakt in i plan ett antal gånger, var av ett till slut leder till 2-1. Som sagt Nanne måste ha sett något annat eller så var alternativen ännu sämre vilket verkligen skrämmer mig.

    Smararsson har svårt att övertyga. Ser ut att vara i sämre form än under cupspelet.

    Maggan gjorde en av sina sämre matcher

    Hallberg var bra mot Norrköping lika så Erik.

    Alex har svårt i djupledsspelet vilket gör att Hammarby inte alls hotar i djupet när motståndarna trycker upp sitt lag. Märks att han vill ha bollen på fötterna och passar bäst i straffområdet.

    Hackkycklingen Haglund gör det bättre och bättre. Kanske bästa spelare i Bajen mot Norrköping.

    Jag förstår inte varför Nanne inte prövar med båda brassarna i slutet på matchen.

    Om Bajen ska klättra i tabellen måste spelarna bli smartare. Vid 2-1 målet har Bajen 3 möjligheter att få undan bollen utan att rensa undan. Att som sista gubbe riva ner Pekings anfallare och dra på sig ett rött kort hjälper inte laget varken under matchen eller i framtiden. Nicka bollen rätt in i plan istället för att få ut den till inkast eller framåt i planen osv. Dessa individuella misstag leder till poäng tapp och sämre förutsättningar match efter match.

    johannes
    Deltagare
    Antal inlägg: 147

    Paladin + Herminator
    Players Manager. Av alla fåniga titlar så är väl den ändå den mest fåniga?
    Pablo kommer alltså att vara någon form av HR-representant?
    Eller vad är det spelarna inte förstår ”omkring fotbollen”?

    Först joggingläger i Spanien och nu detta. Uppfinningsrikedomen för hur man spenderar pengar i Bajenland är konstant.
    Samtidigt ligger Giffarna och J Södra på Topp4 i tabellen.

    Herminator
    Deltagare
    Antal inlägg: 12

    ”hjälpa spelarna med de situationer som kan uppstå runt omkring fotbollen, och han kommer att fungera som en förlängd arm in i spelargruppen”
    All respekt till Pablo, och det är möjligt att detta är något som blir viktigare när det kommer spelare som inte har samma bakgrund, språk och referensramar som alla andra, exempelvis brassar, men jag håller med om att det finns få saker som signalerar brist på kostnadsmedvetande som en massa managers överallt.

Visar 30 inlägg - 1,501 till 1,530 (av 1,725 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.