Visar 30 inlägg - 4,321 till 4,350 (av 5,033 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ny helg och nya utmaningar.
    Giganten
    Charlie
    BLu4e
    så ser ordningen ut nu, någon som kan kontakta den store?

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Ja, det var som fasen… fanns ju ett par till låtar som var klart lyssningsbara med honom.
    Den såg man inte komma.

    bajen-loveU4ever
    Deltagare
    Antal inlägg: 394

    God eftermiddag GU!

    Vissa saker hade man ingen aning om.
    Inte bara en grym skådis..
    =)

    http://rovarhistorier.cc/intressant/skadisen-ar-nervos-over-att-sjunga-med-sting-men-nar-han-oppnar-munnen-forandras-allt.html

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Spekulationerna dansar… (och då avser jag inte den gode Bedons kristallkula, den låter sannolikare)
    Själv tar jag mig ner på malmen och avskalar knoppen.

    En tröst till hr. Älta är att han (kanske) inte behöver känna sig ensam i bedrövelsen. JAg menar, det är ju generalen i morgon och de stora slantarna i kväll. Man får invänta den feta damen.

    Bedon
    Deltagare
    Antal inlägg: 176

    Bedon har kollat i kristallkulan. Så här säger auspicierna:

    Med 2009 i färskt minne kommer Nanne inte att få sparken. Däremot kommer styrelsen och sportrådet att kräva cynisk brunkarfotboll fram till dess att kontraktet är säkrat. Nanne gör som beordrat men väljer att själv lämna efter säsongen. Nästa tränare blir Andreas Alm, med motiveringen att han är medveten om och kan hantera kravbilden från alla runt omkring laget.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    Farbror Älta vill verkligen inte…..jobba på måndag….ingen annan dag heller för den delen!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518
    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Så länge det leder till att de får ihop laget så får de snacka ihop sig hur mycket de vill. Som det är, eller snarare varit, så kan det nog behövas en hel del. Själv fattar jag inte hur ledningen låtit det gå till ett sånt här läge, det är ju inte något som uppkommit helt plötsligt. Hade vår huvudtränare styrt det här med en gång så hade vi knappast hamnat i läget. Vill bara se ett lag som jobbar för laget och inte jaget, så är jag hyfsat nöjd.

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539
    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    B ä S
    Farbror Älta tror det var i någon av kvälltidningarna det stod om ”luftrensning”… Tisdagens Pravda var det!

    Farbror Ältas musiklänk här nedan är förjävla bra… kan inte låta bli att köra den i repris! 😉

    Barbapappa
    Deltagare
    Antal inlägg: 486

    Travet ikväll gick så där kan man säga, men lite åter blev det.

    Sen hade Barba vartannat nummer rätt på joker (nummer 1-3-5-7 var rätt). Inte mycket deg där alltså. 🙂 Det måste dock ha varit en smula mer irriterande för storebror för någon vecka sedan, då han hade alla rätt på jokern FÖRUTOM det första och sista numret… 😀

    3+2 blev det på lottot.

    Fan, man är på gång! 🙂

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Hoppas inte att den där rensningen var det samma som en intervju av HIF med dess VD. Nån kanske kan förklara närmare eller länka…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Rensning? Får kolla runt lite om jag hittar någon rensning någonstans, jag är skeptisk. Säkert nåt på den där FB…
    Tillbaka i civilisationen om det nu skulle betraktas som ociviliserat där ute. Det tycker inte jag. Nu pajade min ena skärm… inte den här alltså utan den just bredvid. Så det kan bli.

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Gomorron kära GU, nu vill jag ha lite rensning i luften, vill bli av med trycket vid pannloben…
    Så tyst så tyst gällande vår silly, trist tycker jag.

    Får se om denna ”rensning” av luften inom laget har gett något resultat, svaret får i vi på lördag, tror jag..

    SKÅL !!!

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God middag GU!

    …det börjar komma info inifrån truppen på F D! ”Luftrensningen” är gjord, som det låter!
    Låt oss hoppas det blir något av det också….annars blir det nog ingen mer kanel på bullarna i Årsta! 🙂
    Farbror Älta vill framledes se en backlinje med stort B…
    ”Baggen”, Birkir, Boo och Batan….det kan i a f inte bli sämre! Alla fyra visar i a f lite offer-vilja!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Då lättar man ut mot öarna ett par dagar…

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon vraken Millen är vaken! 😃

    Jens Fjellström som assisterande tränare för mff. Det tror Millen är en grym värvning av skåningarna faktiskt.

    Här är det bara att fortsätta med grusgångarna. Lite svalare idag vilket känns bra…

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    …det var lite ljug där…den var bara drygt 8 minuter! 🙂 🙂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God kväll GU!

    Farbror Älta har fyndat igen! Gov’t Mule har smugit under Farbror Älta’s musikradar!
    Lysande!
    ….det gör liksom ingenting när låtarna är över 12 minuter långa, när det låter så här!

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Saft låter som Bänr8 🙂
    Det är ändå rätt skönt att de hemlösa ger oss en (ofrivillig) hjälpande hand, det gäller bara att vi tar den också och drar förbi.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Haha Millen ser att apa gör allt för att Bajen ska ha en sista livlina att kunna slippa kval. 😃😂

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Hej själv BÄN8! 😃

    Nästa gång får du svänga in på en kaffe hos Millen med familj! Eller kanske saft passar dig bättre i den här värmen… 😂

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God eftermiddag i hettan GU!

    Farbror Älta och ”lilla hjärtat” har varit och hälsat på ”grannkärringen och hennes snubbe” i Svallby….som ligger en liten, liten bit ifrån Millen’s nästan nygrusade gångar! 🙂 🙂
    Tyvärr så rann tiden iväg och ett snabbt ”Hej” på hemvägen hanns inte heller med, då vi blev tvungna att åka omvägen in till Enköping i ett ärende!
    …men i a f, -Hej Millen! 🙂

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Too hot! Putsade fönster först…

    BäS
    Deltagare
    Antal inlägg: 1518

    Var ner på Årsta en sväng… intressantare att prata med de rätt få som var där än att kolla när de ”tränade”, mest bara styrka. Alla vid sidan om är rätt eniga om att det inte står riktigt rätt till någonstans mellan tränare – spelare – resultat Utanför eller snarare innanför vid sidan om var det väldigt lite jävlar anamma. Några spelare saknades (U21 mot Gävle borta) men avgjort hårdast körde Boo, avslutar ett svettigt fyspass med att ta backen upp från baracken till matsal ett antal gånger i maxsatsning. Mer sånt och mer Salle-inställning på träningarna, Alex är lite sån. Batan kör lite vid sidan om men såg skaplig ut.

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    God morgon vraken Millen är vaken! 😃

    1.5 ton grus kvar att fördela över tomten. Men först måste en uppfart rensas på ogräs innan markduken läggs. Svettigt! 😳

    BAJEN ÄLTA NR 8
    Deltagare
    Antal inlägg: 1539

    God morgon GU!

    …är det som ryktet gör gällande att truppen är uppdelad i förtroendet för tränaren, då lär det bli samma ”soppa” som det blev när Brodén ”fick gå” i bandylaget!
    Fördelen (om det nu är någon sådan) är att det återstår halva serien….

    Det viktigaste blir i s f att hitta personen som kan ena truppen någorlunda…. Lycka till, säger Farbror Älta!

    …kanske Pablo kan vara den personen, men är han mogen resten? Tveksamt!

    alexx11
    Moderator
    Antal inlägg: 264

    Millen

    Jupp…

    SKÅL !!!

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Ruggiga 2009 vibbar…

    Millen
    Deltagare
    Antal inlägg: 274

    Jag må vara naiv. Men att byta ut Nanne nu är nog det mest katastrofala vi kan göra. Dels så finns inget bättre alternativ på marknaden just nu vad jag vet och dels så tror jag inte att någon annan tränare kan lyfta våra spelare. Kanske på kort sikt (en match eller två) men inte över hela säsongen. Vi spelar inte som ett lag och det tror inte jag att en ny tränare hinner fixa innan säsongen är körd, men jag tror faktiskt att Nanne klarar det. Men som sagt jag kanske bara är naiv…

    Vad som är klar är att vi för tillfället har en tränare och spelare som underpresterar rejält. Så dags att låta några bänknötare få chansen att visa vad de går för!

Visar 30 inlägg - 4,321 till 4,350 (av 5,033 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.