Ev?
Deltagare
Antal inlägg: 113

Kent i podden sa något i stil med ”vi har massa bra namn och därför är vi bättre”. Det gav mig flashbacks till 2010 då folk menade att vi skulle vara en favorit i superettan för ingen av motståndarna kunde jämföra sig med vårat namnkunniga lag. Idag skakar vi på huvudet åt spelare som Traore, Monteiro, DJ, Gerrbrand. Jag hoppas att vi inte på samma sätt kommer skämmas om ett par år hur vi överskattade spelare som Khalili, Haglund, Romulo, Melker, Kennedy mfl.

Som jag skrev för någon vecka sedan:

I min värd kan vi åka ur med buller och brak i år, alla tecken för sådant scenario är faktiskt på plats. Överskattning, dåligt spel, krav, nära till krisrubriker, en avgångskittel som redan börjat puttra och rykten om missämja i truppen med mera.

Efter gårdagens debacle så kan vi lägga till ytterligare ett tecken på att vi är ett lag som mycket väl kan åka ut.

I teorin kan vi vara hur bra som helst, det kan får vara var och ens subjektiva åsikt. Men skall vi titta objektivt dvs, hur det sett ut i praktiken, så är det en ser vi en smärre katastrof för ett lag som har ambition att flytta fram ett par steg detta år. Det har sett för djävligt ut enda sedan februari and counting…

Att vi gick vann två derbyn är förvisso kul men det säger tyvärr mer om hur dåliga Aik/Dif var än hur bra vi är.

Bläää