Barbapappa
Deltagare
Antal inlägg: 486

Nu blir det så jävla sjukt ”on-topic” så ni anar inte… 🙂

Imorgon (9PM eastern time idag om ni är mogronpigga :-)) så dyker en online dokumentärserie upp, som förhoppningsvis tar med alla aspekter om vad cancer egentligen är (som jag faktiskt lärde mig i gymnasiet redan 1987), och som fortfarande inte är ”common knowledge”. Botemedlet/förhindrandet mot/av cancer är ett väl fungerande immunförsvar, och jag hoppas och tror att detta ska framgå tydligt i de nio episoderna som kommer de närmaste dagarna.

https://go.thetruthaboutcancer.com/

Vad jag lärde mig i skolan? 🙂

I din kropp så sker det fler celldelningar per dag än vad du hinner räkna till på en livstid.

Om något ”påverkar” denna process, som t ex att ”byggstenarna” för att bygga den nya cellen (t ex aminosyrorna=proteinernas beståndsdelar som behövs för att replikera din DNA sträng) saknas, att enzymer/mineraler/övriga spårämnen som behövs för den processen saknas, eller helt enkelt pga det faktumet att du bor i Tjernobyl, kommer med stor sannolikhet leda till att den celldelningen inte till fullo replikerar din DNA-sträng och tillhörande vävnad.

När detta ”misstag” sker (ett ”misstag” som sker tusentals gånger varje dygn i din och i min kropp), så bildas en ”bastard” av den ursprungliga cellen. Dvs en icke ”komplett” kopia av den ursprungliga cellen.

Nu kliver ditt immunförsvars vita blodkroppar in i bilden och ”käkar upp” den felaktiga cellen, och sen så kissar eller skiter du ut det hela.

Om ditt immunförsvar är så nedtyngt av annat, så att det helt enkelt inte hinner med att ta hand om den ”misslyckade kopian”, så kommer den ”kopian” likväl att fortsätta replikera sig själv.

Grattis, efter att denna ”bastard” gets näring och celldelat sig själv för första gången, så finns det nu, per definition, en ”tumör” i din kropp. Som fortsätter att ”celldela” sig själv.

Du vet, cancer.

Denna tumör kommer fortfarande att hanteras av ditt immunförsvar och ”käkas upp”, oavsett storlek.

Förutsatt att du ger ditt immunförsvar möjligheten att göra just det.

Var noga med vad du stoppar i dig. Dels näringsmässigt, men om inte för annat, eller pga av det jag just skrev, så förstår vi båda att cellerna i din kropp (samtliga celler), sedan du föddes, i huvudsak måste ha bildats av de sakerna som du stoppat in i din mun. Eller hur?

Se för Guds skull till att din kropp får alla näringsämnen (fett, kolhydrater och proteiner) samt enzymer, spårämnen och mineraler som den behöver VARJE dag. Fortsätt sedan att äta vad du vill tills dess att du ledsnar på det, men om du ger din kropp den ”näring” den behöver varje dag, så kommer ditt immunförsvar att hålla, eller göra, dig frisk.

Så enkelt är det.

Sneak Peek