Är det inte lite väl negativt här nu? Visst, 1-1 mot Sundsvall och jag är besviken, men mest för att jag inbillade mig att vi skulle vara mycket bättre än Sundsvall. Jag tycker ändå vi gör en helt okej match, men Sundsvall var VÄLDIGT mycket bättre än jag trodde och väldigt mycket bättre än förra året.
Återigen tycks många bajare ”misstaget” att helt bortse från motståndarens prestation. Det här går att läsa från Sundsvalls redaktion på svenskafans: ”idag var spelet mycket förbättrat jämfört med det man presterade mot Kalmar och Häcken”
Det hänger väl ihop mycket med de fina publiksiffror vi har. Jag menar, när det är 25 000 på läktarna så är väl risken/chansen oändligt mycker mer liten att motståndarna bara ställer ut skorna, likt Norrköping gjorde på Falkenbergs IP inför närmast sörjande.
Vi agerar mycket mer som ett lag, hamnar oftare rätt i pressen och blir inte alls lika ”långa” som ifjol, även om det fanns såna tendenser i slutet av den här matchen. På det hela tycker jag ändå att vi gör en stabil match. Vi hade gott och väl kunnat vinna den med lite bättre skärpa i avsluten, vi hade gott och väl kunnat förlora den med lite bättre skärpa i avsluten hos motståndarna, oavgjort får ändå ses som väldigt rättvist.
Torsteinbö studsar tillbaka bra och visar att han gott och väl kan vara en duglig vänsterback mot lite sämre motstånd. Haglund återigen mycket bra. Smarason fick platsen på mitten där jag hade velat se Rômulo eller Kennedy och det gick väl så där. Smarason löper otroligt mycket, kämpar och sliter, men får ut väldigt lite av sitt spel just nu. Boo Wiklander gör det också bra i sin debut.
Vi har alltså resultatraden 2-3-2 med plusmålskillnad och alla lag vi har mött hittills ligger på den övre halvan förutom Östersund (men de kan hamna där imorgon) och ändå är vi mogna för tolfteplatser, kvalkamp mot Jönköping eller till och med ekonomiska stålbad i Superettan…? Det vill till att vara pessimist. =)
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av
Palini.