johannes: Det patestiska med aik<->Alm är att han är den tränare i AS som har högst poängsnitt de fem senaste åren. Endast Hareide och en till hade högre men dom lämnade AS inför säsongen. Förr eller senare kommer Bajare att dra ner klubben i samma träsk. Allt går i cykler.
Jag var på mötet Nanne kallade till när han precis tillträtt. Då sa han bland annat att han tyckte att vi skulle kritisera om han inte spelade som planen var. Jag är stenhårt pro-Nanne, men det vore bra att få höra honom bemöta den kritik som finns. Det finns verkligen saker att bekymra sig över.
Generellt är det bäst att ventilera osämja och olika syn på saker tidigt. Jag fick höra ett påstående om att solnagrupperingar hade varit på ett möte i måndags som aik kallade till. Där berättades det att det redan var en klar sak.
Källan är en flickvän till en som var där. Jag kan inte bedöma sanningshalten. Skrämmande om det verkligen gått till så.
PS. Kan man inte hamna på sidan 1 igen när man skrivit? Som det är nu hamnar man på första sidan som skrevs i historien.