Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

HÃ¥ller med Johannes.

Extrem risk att behålla en sportchef som inte har någon scoutingförmåga. Alla värvningar är gamla Nanne eller jingblad spelare och man missar bra spelare i närområdet som Ghoddos (ÖFK) eller Karlström (dif) som är bajare dessutom. Utan istället värvar man trötta äldre spelare utan utvecklingspotential.

Vi har en tränare som säger att han vill se hög press, snabba omställningar med snabbt passningar. Det han bjuder pÃ¥ är INGET eget spel. VÃ¥rt ”spel” bygger pÃ¥ 4 brunkare pÃ¥ mittfältet som ska stressa till sig misstag. MÃ¥l ska inte göras genom eget spel utan istället genom slumpbollar till Alex eller fasta situationer. Detta är inte en fotboll jag vill att Bajen ska förknippas med.

Jag vet inte om jag anser vi ska sparka tränaren och sportchef nu. Däremot anser jag nog vi ska hålla i plånboken. Inte för att vi inte har råd att värva men vill vi att dessa herrar ska köpa in en spelare.
Nej rädda säsongen nu, grisa till oss en 9-10 plats. Sparka Nanne och jingblad och anställ en tränare som strå för en fotboll man kan stå för. Jag ser potential i kim Bergstrand (Sirius), Potter (ÖFK) eller Gerhardsson (Häken). Spar Sommarpengarna till den tränaren istället för att den ska behövas dras med en ny Kahlili eller Haglund värvning.