BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Ett par grejer har blivit rätt uppenbara om man ser till spel och spelare senaste tiden (läs i år).
Erik ska spela på offensiva mittfältet, undantaget att Kennedy kan ta defensiva platsen, den klarar han bättre än Erik, man måste kunna hålla i bollen där. Man behöver inte mer än en ångvält (läs Persson).
Backar (defensivt duktiga spelare) ska spela på backplats, inte offensiva duktiga mittfältare.
Ögat måste ta kommando över backlinjen, alt Boo som verkar (?) se lite mer än andra och gärna verkar ta taktpinne och initiativ.
Aidoo är alldeles för sprallig, en ”ny” Lallet på en mycket mer utsatt position. Om Monday var farlig så är nog Aidoo farligare tyvärr, men vi har inte defensiva spelare som täcker upp bakom honom.
Batan och Solheim, någon av dem måste bli spelbar snart. Där anser jag att vi har det stora tappet och orsaken till de många baklängesmålen. Varför han inte spelat Birkir, Saetra, Magyar, Boo fattar jag inte. Men jag är väl bara korkad bengalbrännade ståplatssupporter, så jag ursäktar.

Erik, vilken jäkla kung han är (i andra). 3 av 4 farligheter sista 15 var helt på hans konto.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av BäS.