Kristof
Deltagare
Antal inlägg: 295

Petter tror jag hade en metallskena i benet som skulle tas bort i maj(?), så han lär inte spela någon fotboll alls under 2016. Jag tycker att klubben har utvecklats mycket väl på flera områden, t.ex biljetthantering och arrangemang. Något som uppenbarligen har betalat sig.

På den sportsliga sidan tycker jag att betyget är underkänt, både förra säsongen och denna. Utvecklingen av spelidén har stagnerat. Väldigt få, om några, spelare har utvecklats och därmed ökat i värde under Nannes ledarskap.
Tabellplaceringen är bara en funktion av det nämnda.

Jag tycker väl inte direkt att man har satsat särskilt långsiktigt. Hade man gjort det så hade man väl snarare rekryterat yngre förmågor med utvecklingspotential i spelmodellen inför 2014 där det rimliga priset hade varit ett senare avancemang till allsvenskan. Om det sedan var avsiktligt eller bristen på unga förmågor alternativt en oförmåga att hitta/identifiera dem låter jag vara osagt.

Frågan idag är väl hur man vill gå vidare, vilka alternativ som finns och hur den kommande generationsväxlingen ska hanteras.

• Det här svaret redigerades för 8 Ã¥r, 4 mÃ¥nader sedan av Kristof.