Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Man mÃ¥ste nog vara hyfsat skitnödig om man ser en ödesmatch i omgÃ¥ng 14. OM vi dras med i nedflyttningsstrid sÃ¥ lär väl snarare nästa match mot Falkenberg i omgÃ¥ng 24 vara mer ödesmättad…

Jag tror fortfarande pÃ¥ det här och jag hÃ¥ller med Nanne. Vi är klart bättre än sÃ¥ här, men det känns som när vi möter bra lag sÃ¥ lyfter vi oss, men inte tillräckligt för att klÃ¥ de bättre lagen i allsvenskan och när vi möter de sämre lagen sÃ¥ sjunker vi ner till deras nivÃ¥, om man nu ens kan säga att det finns nÃ¥gra sämre lag när vi ligger pÃ¥ kvalplats…

Spelmässigt gör vi ändÃ¥ en helt okej match mot Häcken, tycker jag. I andra tar i över och skapar bra med chanser och det känns som att 2-2 ska komma som ett brev pÃ¥ posten. Om det är pÃ¥ grund av att Häcken backar hem och lÃ¥ter oss göra det, eller om det är tack vare vÃ¥r egen styrka lÃ¥ter jag dock vara osagt. Jag tror ändÃ¥ att vi skapade lite för mycket i mitten av andra för att nÃ¥n i Häcken skulle tycka att de hade läget under kontroll. Straffmissen kostar oerhört mycket och istället för 2-2 fÃ¥r vi 3-1 i arslet. Jävligt typiskt den här säsongen, men det känns som att vi har sett det sÃ¥ mÃ¥nga gÃ¥ngar nu i Ã¥r att det knappast är nÃ¥n slump, även om det känns extra surt som vanligt när vi fÃ¥r straffen till skänks, gör 2-3 och sen fÃ¥r det där friläget… Som för att jävlas lite extra, typ.

Mycket sitter nog i skallarna nu. Laget skulle behöva en eller ett par rejäla ”tur”-vinster nu.