Soff Coach
Deltagare
Antal inlägg: 42

Just nu känns allt bedrövligt (sÃ¥ klart). Alla bör ta sig en rejäl funderare var vi vill ta vägen med Bajen. ”Skit i tabellen, Bajen e bäst ändÃ¥” verkar ha försvunnit dÃ¥ vi igÃ¥r Ã¥ker pÃ¥ däng pÃ¥ alla plan. Vad är viktigast? Resultat? Titlar? Skönt spel? Gung pÃ¥ läktarn? Eller vad? Man kan inte säga ”skönt spel och resultat” nÃ¥t är viktigast och nÃ¥n gÃ¥ng kommer man behöva välja och dÃ¥ skall man ha det klart för sig sÃ¥ man väljer rätt. Just nu har de som bestämt hittils sagt ”skönt spel” för vi spelar precis som Nanne sagt att vi skall lira. Vi spelar in bollen i mitten konstant eftersom inlägg frÃ¥n kanten inte är vad vi vill. Precis som förbilden Tyskland. Och precis som Tyskland funkar det väldigt dÃ¥ligt mot lag som har en viss offensiv kvalitet men backar hem. sorkarna spelade exakt som Frankrike gjorde i EM mot Tyskland. Frankrike hade fram till semin ett 50+% bollinnehav i sina matcher. Men i semin drog man hem allt. Siste spelare befann sig 5-10 m NEDANFÖR cirkeln! Precis som ganget igÃ¥r. Den som skriker Nanne är felet kan förklara för mig vad skillnaden ligger mot random match mot bk busken de senaste 10 Ã¥ren. Vi har spelat lika i snart sagt 10 Ã¥r. Nej säger nog nÃ¥n nu. Jo säger jag. MotstÃ¥ndarna tar hem allt väntar väntar och sen gör man 1 mÃ¥l pÃ¥ 1a skottet mot mÃ¥l (gärna i 21 min) sen blir resten en kavalkad av missade chanser och karmpaktigt spel. Vi har bytt spelare,tränare,sportchef ja allt utom supportrar och grundiställningen ”rolig fotboll”. Just nu ser det lite värre ut eftersom vi släpper in allt men grundproblemet har varit där länge. Jag har länge hoppats pÃ¥ att vi skall fÃ¥ ett plan B spel. Men hela tiden oavsett tränare sÃ¥ bygger allt pÃ¥ att allt alltid funkar att passen sitter osv.
SÃ¥ skall Nanne väck? Nja vad som skall väck är ”rolig fotboll” jag har tröttnat. Nu vill jag se Bajen lira som alla andra svenska lag. TrÃ¥kigt men effektivt. Om Nanne vill va med pÃ¥ det sÃ¥ fine annars nÃ¥n som vill. Att säga ”bara vi byter Nanne,Spelare A,Matrialeare etc.” dÃ¥ har man inte lärt sig nÃ¥t. Vi har gjort det! Utan resultat. Vi skall klara oss även om allt inte funkar till 100%. Om skillnaden mellan succe och fiasko stavas ett byte mella Nanne och Gerhard är vi riktigt illa ute. Visst med Gerhard kanske vi kan nÃ¥ topp3 men med Nanne skall vi klara oss topp8 om ni förstÃ¥r.