Soff Coach, jag kan förstå din inställning om att allt inte löser sig bara vi sparkar Nanne. För egen del tror jag att tränaren är bara en del av en framgång eller ett problem. Hammarby som helhet måste fungera och då ser det bättre ut idag än någonsin och därifrån måste vi bygga. Stark ekonomi och stor publik, stabila styrelser plus bra Vd och ett Sportråd är på pluskontot till skillnad mot tidigare.
Det är idag ett bra läge för att ställa höga krav på tränare och sportchef, allt annat vore bara orimligt. Nanne ska bara kunna leverera med dagens förutsättningar och spelartrupp. Hans långsiktiga byggande handlar egentligen bara om spela en ”snabbare fotboll”?! Vi skall kunna vinna ändå ifall han bara skötte sitt jobb.
Vi måste lämna vår dåliga historia bakom oss och istället titta på de perioder som det gått bra sportsligt och ta lärdom av dessa. Vi har en lång bit kvar, speciellt när det gäller spelarrekrytering och att få fram egna ungdomar. Tror att vi, i viss mån, är fel ute när det gäller att utveckla ungdomsspelare. Vi borde snegla mot MFF och Elfsborg.
Till sist, jag är kritisk till Nanne av många skäl, speciellt laguttagning och coaching under match. Sen undrar jag också varför han inte har en tydlig och stark andretränare? Varför fick Carlos Banda gå. Han fick ju till och med prata med pressen inför matcher. En stark andretränare, ofta som motvikt, brukar vara en styrka. När vi vann Allsvenskan hade vi Thomas Dennerby och han höll inte käft utan hade egna åsikter. Detta bara som ett exempel. Samma sak med Thom Åhlund under Anders Linderoth.