Soff Coach
Deltagare
Antal inlägg: 42

Abedi, Bajenberndt – öhhh ja och var har jag sagt att det inte skall vara så? Klart som fan att undvika konken måst vara ett överordnat mål eller tycker du inte det? Jag skerv min prio ordning som skall gälla vid en målkonflikt. Något ingen annan klarat av att göra. Utan ni allihopa säger ”det skall gå att göra allt samtidigt”. Ja men ibland måste man välja och då skall prioriteringen vara klar INNAN inte skapas då. Man skall ha gjort sin riskanalys och ha sin handlingsplan färdig.
Ingen har hittils sagt vad vi skall göra för att nå det resultat ni vill. Jo möjligen byt ut Nanne och jingan. Oavsett vem som tränar nästa år skulle jag säga att sannolikheten att vi ligger risigt till är rätt hög. Vad skall vi göra då? Svaret att det kommer vi inte att göra för nu djävlar har vi rätt tränare/spelare/sportchef/vd/capo tror jag inte på.

Om vi nu skall ta byta tränare/spelare med en högre frekevens måste vi givetvis ta höjd ekonomiskt för det. Eller skall vi skita i det? Det gör att vi kommer ha mindre pengar till värvningar alt. få betala mer för att vi skriver kortare kontrakt. Vilket ÄR HELT OK men då måste vi göra det oxå. Men att inte göra det är INTE OK!!!

Jag säger inget om skynda långsamt. Jag har inte sett en konkret åtgärd som på något sätt gör att det skulle gå bättre. Varför skulle samma sportråd (som hittils ingen gett någon kritik) som plockat in gregg å nanne hitta rätt nu? Och vad är det som säger att Nanne inte hittar rätt med spelet nästa år? Jag tror inte på något av de två utan säger spela ”cyniskt” det verkar ju funka för alla andra. Dvs. resultat före spel. Men det har ingen annan heller gjort utan alla svamlar på om Nanne och att vi skall bli topp5 UTAN KONKERTA åtgärder åt det hållet. Så hur blir vi topp5?