Drutten
Deltagare
Antal inlägg: 8

Bajenberndt:
Jag kan inte minnas att vi spelat framtidens fotboll alls, och det är ett mysterium att han nu går ut och säger att Hammarby ska vara tacksamma att vi provat. Vadå tacksamma? Och det borde man väl märkt redan efter första säsongen i Allsvenskan?

Såhär i efterhand så kan jag inte förstå att jag varit så positiv till Nanne så länge, jag tycker med facit i hand att vi borde gjort helt tvärtom. Etablerat oss i AS med ett spel som alla andra, och sen sakta men säkert introducera/prova nya delar av ”framtidens fotboll”.

Angående Romulo, jag tyckte det såg ut som att han hade fått instruktioner att ligga och bevaka ytor när han blev inbytt, att inte pressa högt, det var ju ingen tränare som var ute och viftade med armarna när han hade kunnat gå upp i press vad jag kunde se i alla fall.

Jag tror för övrigt att nuvarande säsong kommer se ut som den förra, vi kommer nu ta de poäng vi behöver sen förlorar vi de sista 3-5 matcherna när vi ändå är klara.

Tittar man på de Allsvenska säsongerna på 2000-talet så har det i snitt krävts 28 poäng för att undvika kvalplats. Tar vi 8 poäng på de resterande 13 matcherna? Grindif hemma var ju 3 klara poäng men vi får väl se nu när de bytt tränare…