Kristof
Deltagare
Antal inlägg: 295

Jämförelsen med #grindifs agerande är egentligen irrelevant tycker. Det rimliga är att att resultaten i analysen av deras prestationer skiljer sig från Hammarbys dito.
Inte särskilt mycket att gnälla över vad gäller utfallet av transferfönstret. Möjligen känner jag tveksamhet för rekryteringen av Pa Dibba. Hade gärna sett defensiva förstärkningar men ska man lita på uppgifterna så skilde det tillräckligt mycket i värderingen av spelarkontrakten mellan nuvarande innehavaren och Hammarby. Således en prisfråga.

Min vän Erik som har en grym statistisk databas över svensk fotboll har tagit fram dessa siffror (t.om. senaste omgången)

https://3.bp.blogspot.com/-NRsENA27hNE/V6115qxKd1I/AAAAAAAADiU/g8YBsZVCsRgan22L7xfPzAkk4Ot2bmjHgCLcB/s1600/convertionratio.jpg

Gjorda mål på avslut: har Bajen delad 4:e plats och vad gäller mål per avslut på mål så är man tredje bäst i allsvenskan. Således en väldigt konkurrenskraftig conversion-ratio. Tittar man på insläppta mål så är man med god marginal sämst i ligan. Så marginalnyttan från ett ökat försvarsfokus borde rimligen väga över det man får offra offensivt. Men som sagt, det kan vara en prisfråga.

Det optimala vore ju att rekrytera spelare som kan förbättra defensiven utan offensiva uppoffringar.
Men att avstå t,ex. Besara ser åtminstone från mitt perspektiv som ett helt rätt beslut.

Sedan finns ju en stor analys och arbete att göra på längre sikt. För ekonomin som den är nu är inte tillräckligt bra.

• Det här svaret redigerades för 8 Ã¥r, 1 mÃ¥nad sedan av Kristof.