Drutten
Deltagare
Antal inlägg: 8

Jag ser med tillförsikt fram emot höstsäsongen och jag är övertygad om att vi kommer gneta till oss mer poäng än vad vi gjort hittills (och kanske en del överaskande).

Jingblad nämnde ju det på infomötet om jag hörde rätt att det är mer fokus på enskilda motståndare än tidigare, vilket jag tolkar som att man struntat i att spela efter motståndaren och bara spelat enligt det sätt man själv vill. Nu anpassar vi oss efter motståndet och det tror jag kommer vara ett vägvinnande koncept för att plocka tillräckligt med poäng. Vi är inte på långa vägar ett lag som bara kan spela efter våra förutsättningar, finns det något lag i Sverige som klarar av det? MFF & Norrköping kanske?

Till sist, jag hoppas innerligt att vi får ett annat styre av laget till nästa säsong. Någon som har bevittnad erfarenhet att spela det spel Bajen vill spela. På nämnda infomöte så sa ju Kindlund det rätt ut att vi ska spela en offensiv fotboll och att det var utifrån de kriterierna man anställde Nanne. Med facit i hand var det kanske rätt eftersom vi spelade i superettan och vi gick upp med ett helt ok spel vårt första år. Men jag ställer mig mycket frågande till det på lång sikt då han knappast har en historia av att spela en sådan fotboll och de har ju inte gått toppen de senaste 1,5 åren.

Att de lyckades värva geniala brassar samtidigt som man hade 3 hyffsade bröder vid efternamnet Elm är knappast ett bevis på att man har förmågan att spela offensiv fotboll. De hade väl dessutom en sportchef eller var det scoutingchef som hittade dessa guldkorn, inte Nanne själv. Och oavsett vilket var det kanske spelarna förmåga snarare än Nannes taktiska briljans som låg till grund för Kalmars framgångar.

Nåväl, match mot Sundsvall ikväll och det vore ju alldeles förträffligt om ”släkten är värst” floskeln infrias ikväll med en Pa Dibba som visar att han blir en tillgång. Samma startelva som senast fast med Dibba på topp?

EDIT: Kollade snabbt på tabellen. Omgång 18 avslutas med Sundsvall-Bajen och J-Södra-Östersund. Vid Bajen vinst ikväll går vi upp på en nionde plats (förutsatt att J-Södra och Östersund inte spelar lika). Det är en sjukt tajt tabell där avståndet till Häcken (6:e plats) vid vinst ikväll bara är 4 poäng. Känns som det kommer bli en jävla streckstrid för att undvika kvalplatsen där vi långt ifrån går säkra. Jobbigt!

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Drutten.