Paladin, kloka tankar från din sida. Pragmatiskt i motsats till Nannes visioner.
Jag har i bakhuvudet en liten detalj som Nanne nämnde för mig när han bara hade haft ett par träningar med truppen. ”Grabbarna mÃ¥ste lära sig att slÃ¥ en vristpassning och inte bara enkla bredsidor. Bolltouchen mÃ¥ste bli bättre. Det ser inte bra ut!”
Sedan dess har jag inte haft några längre samtal med Nanne kring träning. För mig är detta ett avgörande synsätt kring teknik och hur fotboll skall spelas. Engelskt mot Tyskt/Sydeuropeiskt/Brasilianskt. Vad jag kan se så tillhör Peter Gerhardsson samma skola som Nanne när det gäller teknisk fotboll. När det gäller taktik så kan det vara en annan sak eftersom Nanne testar, för honom, nya idéer.
Frågan är vad Nanne signalerar till truppen och ifall det är okej för dem att han beter sig udda på presskonferenserna. En smart tränare skall kunna kompromissa ifall han har starka ledarfigurer i en trupp. Avgörande för min del är ifall Sportrådet och ytterst styrelsen har kontroll över situationen.
Närmast i Bajenkalendern
Logga in för att skriva i forumen:
-
Siffrorjuli 26th, 2019
-
Solheim, skador och sjätteplatsenmaj 21st, 2019
-
Hur många mål borde vi gjort?maj 6th, 2019
- Inga kommentarer har publicerats.