Tack för bilden BäS. Får säga som Millen att jag inte alls uppfattade det där. Eller rättare sagt, först förstod jag inte vad som hände och sedan kollade jag reprisen på storbildsskärmen och såg då att det var stolpe-spelare-ut. Men då tog jag för givet att det var en örebroare som stod där och rensade. Nu gick det ju ohyggligt fort så där hade det behövts målkameror för att avgöra.
Konstiga domslut annars ja, även om det väl inte var det som avgjorde. Tror det var en ny domare och man får ändå vara glad att någon *vill* döma. Gärna också om de kan.
Jag förstÃ¥r fortfarande inte hur man resonerade runt Besara. Var man sur för att han drog förra sommaren? Eller tänkte man att i den nya sortens fotboll passar han inte in? Jag kan väl ändÃ¥ känna att om det finns plats för Romulu pÃ¥ planen sÃ¥ borde det kunna finnas en plats för Besara pÃ¥ läktaren Ã¥tminstone. Sedan fÃ¥r jag nog säga att jag sett ett och annat ”icke-firande” efter mÃ¥l men sällan nÃ¥gon som ”bett om ursäkt” som igÃ¥r.
Och sÃ¥ en sak till: efter ”framtidens fotboll” kör vi nu ”lÃ¥nga bollar pÃ¥ Haglund”. SÃ¥ lÃ¥ngt inga konstigheter. Det jag däremot undrar över är varför lagkamraterna alltid ser sÃ¥ vilsna ut i momentet efter. Om alla insparkar, frisparkar, inlägg, hörnor, crossbollar gÃ¥r pÃ¥ Haglund sÃ¥ mÃ¥st väl ändÃ¥ tanken vara att lagkamraterna skall vara beredda pÃ¥ att ta hand om andrabollen?