Kristof
Deltagare
Antal inlägg: 295

Ev?, Svårt för de två, då Aidoo spelade in sig och tog chansen i skarpt läge.

Berndt, jag tror den största anledningen till att verkligheten inte ser ut som förväntat är att det finns olika bilder av verkligheten. Bland annat supportrarnas bild av verklighet och tränarens dito.

Det här är ju en evigt pågående diskussion bland supportrar. Det finns idag två spelare i andra allsvenska klubbar som var ”talanger” i Hammarby för inte alls särskilt många år sedan. De har nu fått rejält med speltid och jag kan inte säga att de skulle färga så pass mycket i Bajen så att jag skulle bli nöjd om de rekryterades tbx hit.

Min åsikt och det jag vill få fram är att man – bara för att matchen är avgjord eller kontraktet är säkrat- inte ska matcha spelare om man inte anser de kunna tillföra något. Det är inte heller fair mot de övriga i laget som ju också utvecklas i matchsituationer.

Sedan är det ju också så som du skriver, att tränarna har sina spelsystem och alla spelare passar inte in i det. Kolla på t.ex flera spelare som Norrköping har rekryterat som var i andras klubbars frysboxar men som blommat ut under andra förhållanden.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av Kristof.
  • Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av Kristof.