Palini
Deltagare
Antal inlägg: 103

Njäe… Lite bättre och mer stabilt än mot Häcken och Falkenberg, men fortfarande ingen bra insats tycker jag. Speluppehållet kommer mycket lägligt kan jag tycka, trots vår hysteriska poängform för tillfället. Hade vi inte släppt till två jättechanser där i slutet så hade jag nog till och med varit nöjd med dagens insats.

Vår lägstanivå har ju höjts med typ 5 000 % sen vi började spela mer cyniskt och allsvenskan är en väldigt begränsad liga. Man kommer väldigt långt på att spela tajt försvarsspel och utnyttja andra lags misstag.
Jag tycker dock inte att vi behöver be om ursäkt för den här trepoängaren, nu när vi för första gången i år vinner en match där vi förlorar antal avslut på mål. Jag blev lite orolig där i första halvlek när vi ett tag hade typ 70-30 i bollinnehav… Det är ju inte riktigt så det har sett ut nu på slutet, men det löste sig ju ändå till slut.

Hur man än vrider och vänder på det så är det ändå fantastiskt skönt att vinna, utan att behöva göra topprestationer hela tiden. Det var länge sen kan man ju lugnt konstatera. Ytterligare en seger borta på gräs också. Smått fantastiskt. =)

• Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av Palini.