Waylon
Deltagare
Antal inlägg: 8

Jag är ganska cynisk när det gäller fotboll, så länge vi skördar poäng bryr jag mig inte så mycket om hur det ser ut. Men jag köper inte att Östersund är så överjävligt bra att vi ska vara tvungna att ligga i handbollsförsvar hela matchen och ha 20% i bollinnehav. Att beordra manskapet till detta är att underkänna sitt eget lagbygge, som kostat betydligt mer än ÖFK:s dito.

Innan säsongen tippade de flesta Bajen kring en åttondeplats, vilket jag tror vi får svårt att uppnå. Att vi var utomjordiskt dåliga en lång period gör inte att betyget blir bättre bara för att vi hade en bra period under hösten, då Nanne tog ner positionerna. Det innebär bara att Nanne för andra året i rad gått in taktiskt fel i säsongen och sen justerar sina misstag, dvs inte ens nära av att optimera resultatet över säsongen.

Trist att vi ser ut att vaska avslutningen av denna säsong också. Historieböckerna ser bara tabellplacering, inte när vi var klara för nästa år eller whatever. Nä, det gör mig ingenting om Nanne tar sin framtidsfotboll till någon annan klubb.

Jag kom på mig själv med att bli riktigt jävla förbannad under andra halvlek idag.