Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

Palini
Fast nu var det flera ”mitt huvud” än just panikvärvningen. Men antar att du ansåg att jag hade rätt i de då, vilket jag har.

När det gäller panikvärvningen handlar det om gandska tydliga signaler. Vi värvar en 29 årig anfallare från ett jojjo lag som ingen annan toppklubb skulle vilja ha. Hans enda egenskap är egentligen snabbheten då målfarlig eller teknisk ska han inte anklagas för. Killen får 3.5 år. Finns ingen framtid i en sådan värvning. Luktar panik lång väg. Visa att man gör något. Klart ingen i föreningen skulle erkänna det. Skulle vara ett enormt underbetyg för truppen om han tar startplats med de ambitioner vår förening har och bör ha.

Källor är ju ganska pålitliga mediala kanaler som har haft rätt tidigare ang byte av filosofi. Spelare i truppen, med ett antal sms som figurerat och nej tänker inte länka hänga ut.

Att Hammarby spelar en defensiv fotboll med låg press små risker- Där uppspelen ofta är lång och där mittfältet med 4 centrala mittfältare fyllde funktionen att sabba motståndarnas spel än att etablera eget. Det är inte uppe för diskussion, det är vedertagna fakta. Hammarby har sedan matchen mot AIK spelar en defensiv, spelförstörande fotboll allt för att minimera riskerna.

Jag stödde till 100% det beslut som togs i att anställa Anders Linderoth istället för Cratz. Det var vårt modigaste och bästa beslut någonsin i modern tid. Nu är det dags för nästa. Nanne har likt Roffe Z och Cratz strukturerat upp. Nu tar vi in identitetsskapande tränare.

  • Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av Oldcontrarian.