Oldcontrarian
Deltagare
Antal inlägg: 50

Paladin jag förstår oron och delar den delvis. Kortsiktigt är jag orolig för säsongen, däremot tror jag långsiktigt på taktiken att få in yngre. Nanne gjorde bort sig i och med värvningen av gammalt utan något som helst andrahandsvärde. Jämför med difs värvningsstrategi. Oavsett om deras försäljningssiffror stämmer har de dragit in mer på försäljningar än vi genom publik. Det var en katastrofal värvningsstrategi under Nanne som inte heller gav önskat utfall kortsiktigt.

Truppen idag och då lämnar jag ute de 3 födda 2000 som jag inte tror är tänkta att starta något i år.

Målvakt
Ögmundur Kristinson
Tim Markström

Mittbackar
Joseph Aidoo
Richard Magyar
Björn Paulsen
Markus Degerlund

Ytterbackar
Birkir Saevarson
Mats Solheim
Stefan Batan (vänsterfot)
Oliver Silverholt

Centralt mittfält
Kennedy Bakircioglu
Johan Persson
Dusan Jajic
Gershon Koffie

Yttrar
Leo Bengtsson
Fredrik Torsteinbö
Arnor Smarason

Anfall
Imad Khalili
Pa Dibba
Rõmulo
Isac Lidberg

Tittar vi på detta så saknar vi:
4 mittbackar med en som har utgående i Juni.
4 Centrala mittfältare
3 Yttrar
4 Anfallare

För att göra det enkelt, låt oss säga vi kör 4-4-2 som de gjort på träningarna eller 4-1-4-1 som han kört i Danmark.

Då behövs Yttrar (om vi inte litar på våra 3 födda 2000, Alsanti, Durmaz och Samuelie) minst 1-2 till.

Vi behöver 1-2 mittbackar beroende på om vi förlänger med Magyar.

Vi behöver 1 till vänsterfot till ytterbackarna då både Solheim och Silverholt är ”fel fotade”.

Jag tror inte det är färdigvärvat. Däremot har jag svårt att se att vi tar en anfallare då jag anser att CM, YB och Yttrar är i större behov.