TonyC
Deltagare
Antal inlägg: 1

Bajenberndt; Jag tycker också sportrådets funktion är höjt i dunkel, om det ens finns kvar.

En titt i backspegeln ger att de senast var ”synliga” hösten 2013 när de hade uppdraget att ta fram kandidater till ny sportchef och tränare. (Innan dess hade de väl även viss påverkan/agerade stöd för tidigare sportchef och tränare vid spelarvärvningar.) Efter anställningen av Nanne och Mats skulle sportråd senior inte vara operativa i scoutingverksamheten utan få en ny arbetsbeskrivning. I verksamhetsberättelsen från 2013 står det att sportrådet kommande år ska fungera som ett sportsligt bollplank i långsiktiga frågor till sportslig ledning (sportchef, chefstränare, akademichef, ledning och styrelser). Det står inga namn, men jag vill minnas att det var Jensa G, Tommy Boustedt, Sulan och Andreas Bildt som var med på ett hörn. Kanske flera?

Därefter har det varit relativt tyst. Sportråd senior fanns förvisso med som en ruta i organisationen så sent som för ett år sedan, men avrapporteringen från HFAB sportråd/sportråd senior har under året försvunnit som en punkt på föreningens styrelsemöten.

Så, finns de kvar, vilken roll har de idag och vilka är medlemmarna? Kanske kan frågan besvaras genom ett mail till VD? Jag testar.