Abedi
Deltagare
Antal inlägg: 117

Kristof: ”Expected goals”, slog mig redan i inledningen av andra halvlek hur få av spelarna som är/var naturliga målskyttar. Hade liksom svårt att se att någon av dem skulle stänka dit en balja. Blir fö intressant att då samtidigt titta på rekryteringen av spelare in, framförallt offensivt. Kan inte vara många ”expected goals” vi har värvat. Vad gäller ”potential goals in a nearby future” sålde vi de till åtvidaberg. Vågar mig fö inte ge mig på en beräkning av hur många mål den här truppen kan mäkta i år med rent empiriskt med risk för att bli rejält deprimerad.

Nåväl, allvarligare är att spelet överlag inte fungerar. Till viss del beror det på spelaromsättning samtidigt kan vi inte ducka för nivån på spelskicklighet som gör den vägen ännu längre.

En rockad jag gärna ser redan nu är att dra in Birkir som mb och att Solheim får ta hyb. Fö tveksam till om Aidoo är sådär självklar längre. På imf får väl Paulsen fortsätta med Junior bredvid sig, den tredje mf får bli en huggsexa mellan en temposvag Kennedy, frågetecknet Koffie eller Dusan.