BäS
Deltagare
Antal inlägg: 1518

Mot bättre vetande hade jag nog utmanat för några år sen… men eftersom jag aldrig försökt mig på att få en dylik maskin ren så passar jag på det idag. Vet att man blir rätt slak bara av att rensa upp bland rötter och skit ännu längre ut än G-berg. För övrigt så försökte jag mig på att rengöra min kärra, långt ifrån ett liknande bruk av åkdonet. Det gick sådär… asfaltstänk/fläckar som inte vill försvinna. Men då jag stod på marken ville jag inte ta till rejäla doningar, då är det nog avsevärt bättre att göra det på ett ”spa”. Men sånt finns det inte riktigt tid för just nu.

”Smet” ifrån ett par timmar tidigare än vanligt, men det med gott samvete då jag jobbat en hel del när jag inte skulle gjoirt det. Helgen blir en blandad kompott av lite jobb (annat än det vanliga) en del matcher ska beskådas med start 16.00 på Zinken i morrn. Söndagen är ju vikt åt den där andra matchen. Blir väl däng…
Var på medlemsmöte igår, ganska tunnsått i bänkraderna, men det är väl typiskt när det är i ”medgång” organisationsmässigt. Och det lät också väldigt välorganiserat med de tillskott och ändringar som gjorts i ledarstab och på kansliet.
Roligast var väl följetången ”nya klubbhuset”… enl. yxan ska bygget påbörjas i höst (troligen november), men tillåt mig tvivla till jag sett det med egna ögon. Men när det väl är påbörjat och sedemera klart så blir det säkert skitbra. Men en rejäl investering är det ju… så fan vore annars.
Eftersom mötet var på Schartau så kollade jag in Kanalen också, ser riktigt bra ut där, som ett andra Zinken. Faktiskt slående likt med läktarna på långsida och en liten (mindre) i öster och stor i väster. Men eftersom allt där är försenat så blir det väl inte ens någon matta förrän till våren. Bara tjejerna får chansen att spela in sig. Det gäller bara att de nu hänger kvar i år… viktig 6-poängsmatch i morgon mot Kvarnsveden som väl har ligaskytteledaren hos sig. Skicka 2 spelare på henne och sen peta in en balja så ska det nog gå också. Det måste ju lossna lite för amerikanskan som togs in i somras.

Kämpa farbror Älta!